خلیل بهروزی‌فر  گفت: چند هزار شرکت فعال در حوزه صنایع خلاق و دانش بنیان می‌توانند سنگ بنای توسعه اقتصاد درون‌زا در کشور باشند و دولت نیز باید ظرفیت‌های خود را برای حمایت از این شرکت‌ها فعال‌تر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، خلیل بهروزی فر نماینده مردم از حوزه انتخابیه فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و گروه‌های جهادی معتقد هستم که مجلس شورای اسلامی می‌تواند نقش بسیار خوبی ایفا کند. یکی از ابزارهای حمایتی مجلس شورای اسلامی، بودجه و حمایت‌های مالی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره اخیر مجلس تلاش کرد تا با گنجاندن حمایت‌های مالی لازم در لایحه بودجه وظایف خود را در این زمینه انجام دهد. شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، متخصص و متعهد هستند. چند هزار شرکت فعال در این حوزه می‌توانند سنگ بنای توسعه اقتصاد درون‌زا در کشور باشند و دولت نیز باید ظرفیت‌های خود را برای حمایت از این شرکت‌ها فعال‌تر کند.

بهروزی‌فر ضمن اشاره به سیاست کلی نظام برای حمایت از زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق، افزود: یکی از اهداف اصلی نظام محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی در همه جای ایران اسلامی است و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی، می‌توانند ابزاری کارآمد برای تحقق این مهم باشند.

وی ضمن توضیح بیشتر در مورد جزئیات حمایت‌های ضروری در این حوزه گفت: شرکت‌های خلاق  و جوانان مومن و نوآوری که این شرکت‌ها را تاسیس کرده‌اند نیز باید همچون شرکت‌های دانش‌بنیان، زیر چتر حمایت قانون قرار گیرند. پس باید یک قانون جامع و مانع تدوین کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم فومن و شفت، همچنین بیان کرد: با توجه به نیازی که به توسعه اشتغال و نوآوری و فناوری، وجود دارد، نمایندگان مجلس شوراس اسلامی آمادگی کامل دارند تا  حمایت‌های لازم را به شرکت‌های فعال در اکوسیستم نوآوری ایران اسلامی تخصیص دهند. امیدوار هستیم این شرکت‌ها نیز با کمک به تحقق اهداف نظام، اثرات بسیار مثبت‌تری در کشور بر جای بگذارند.