یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با طراحی سامانه آنلاین در زمینه یادگیری کتاب‌ها و مباحث علمی و دانشگاهی تحول ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دانا خواجوی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان همراه علم، گفت: اپلیکیشن‌های عمومی بسیاری در حوزه کتاب‌خوانی عرضه شده است که بیشتر نشر کتاب‌های عمومی و افزایش سرانه مطالعه را به عنوان هدف خود قرار داده‌اند. با توجه به مطالعات صورت گرفته در این واحد دانش‌بنیان، سامانه یادگیری الکترونیک موسوم به بوکت تاسیس شد که در بستر متفاوتی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان همراه علم ادامه داد: در سامانه‌های دیگر ممکن است که کتاب در فرمت‌هایی مانند پی دی اف، عرضه شود. این مسئله ممکن است باعث شود که برخی سودجویان مالکیت معنوی اثر را رعایت نکنند، به همین دلیل برخی ناشران در باره انتشار الکترونیکی کتاب‌های خود تردید دارند.

به گفته وی، در این سامانه، کتاب‌های درسی و دانشگاهی عرضه شده است و از طریق ارائه کتاب‌ها تحت فرمت BKT کاربر امکان دانلود مطلب را ندارد. با این همه کاربران می‌توانند مطلب را به صورت تحت وب مطالعه کنند و از نکات موردنظرشان یادداشت برداری کنند.

خواجوی ضمن توضیح دیگر ویژگی‌های فنی این سامانه گفت: کاربران همچنین می‌توانند با دیگر مخاطبان سایت در مورد کتب مورد مطالعه، گفتگو کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. به غیر از کتب دانشگاهی و درسی، مقالات علمی نیز در این پایگاه داده در دسترس قرار داده شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان همراه علم، ضمن تاکید بر حفظ کامل حقوق مولف، افزود: هدف ما در این مجموعه تسهیل فرایند یادگیری با استفاده از نوآوری است. خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با معرفی این شرکت به نهادهای مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه همکاری بیشتر ما با نهادهای آموزشی کشور را فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان همراه علم همچنین بیان کرد: بر این اساس در حال همکاری با نهادهای مانند دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز نشر وزارت علوم، دانشگاه شیراز و بیش از 10 واحد آموزشی و اجرایی دیگر هستیم. محتوای مورد نظر و منتشر شده توسط این نهادها از طریق سامانه بوکت در دسترس مخاطبان و دانشجویان آنها قرار می‌گیرد.