مدرسه مشترک کسب و کار با ارائه ابزار و مشاوره‌های کارآمد و تخصصی راه را برای رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در دوران کرونا فراهم می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مدرسه کسب و کار مشترک اتاق تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (تکاپو) با حمایت مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه فناوری و اتاق تهران پس از مطالعه گسترده درباره اثرات کرونا بر کسب کارهای ایران به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه تحلیل و راه‌کارهای این حوزه دست یافت.

این مطالعه عمیق که توسط متخصصان گروه مشاوره شاپرک آبی و مدرسه تکاپو انجام شده است دستاوردهای تحلیلی خود را دسته‌بندی و ارزیابی کرد تا بر اساس آنها بسته راه حلی متناسب با نیازهای کسب و کارهای کشور توسعه دهد. برای انجام راه حل‌ها نیاز به مشاوران خبره در کلاس بین المللی است.

این مدرسه مشترک کسب و کار، در هفته‌های اخیر با ایجاد بستر لازم برای جذب و انتخاب این دست مشاوران، توانست زمینه لازم را برای ارائه آموزش‌ها ایجاد کند.

مشاوران منتخب، آموزش‌های لازم را دریافت کرده و به بسته ها و ابزارهای مشاوره‌ای لازم مجهز خواهند شد. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کارهای دانش بنیان و شرکت‌های خلاقی که قصد دارند از خدمات مشاوره‌ای این گروه از مشاوران استفاده کنند، راه برای رونق این کسب‌وکارها هموارتر خواهد شد.‌

نتایج این پروژه، چالش‌های شرکت‌ها در فضای کرونا و بحران‌های مشابه، راهبردهای لازم نقشه راه پیش رو را در میزگردی مجازی با حضور نمایندگان و خبرگانی از سازمان‌هایی که تاکنون این پروژه را حمایت و همراهی کرده‌اند برگزار می‌شود.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا زرنوخی مدیرعامل صندوق مالی توسعه فناوری ایران و شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ، علی زواشکیانی مدیرعامل شرکت پمکو و مجید کیانپور مدیرعامل شرکت تجربه شاپرک آبی درباره راه‌کارها و ضرورت‌های برون‌رفت از بحران توسط کسب‌وکارها خواهند گفت.

در این رویداد مجازی که یکشنبه 23 اسفندماه سال جاری به صورت رایگان میزبان علاقمندان خواهد بود محورهایی چون راه‌کارهای مقابله و برون‌رفت از بحران، مدل پیشنهادی خروج از بی نظمی، راهکار بهینه برای ارائه خدمات مشاوره به کسب و کارها ارائه می‌شود.

همچنین ضمن ارائه گزارش تفصیلی تآثیر بحران کرونا بر 300 کسب و کار کشور، چشم انداز صنایع کشور برای سال 1400 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.