کرمی با اشاره به اینکه رویداد تا ثریا جلوه‌ای از اقتدار علمی است که توسط اندیشمندان و فناوران خلاق و جوان کشور رقم خورده است، گفت: برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند موجب هم‌افزایی و معرفی دستاورد‌های علمی به شرکت‌ها و سازمان‌ها در راستای رفع نیاز‌های آن‌ها شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نشست خبری نخستین رویداد «تا ثریا» در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

 

این رویداد روایتی از ظرفیت‌های موجود برای حل نوآورانه و مبتکرانه مسائل در کشور است که در لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد.

پشتیبانی از هسته‌های فناور و مبتکر بسیجی با رویکرد کمک به تکمیل چرخه تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی مبتنی بر حل مسائل اصلی کشور و ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو، رویکرد این رویداد فناورانه است.

تحقق عدالت اجتماعی در فعالیت‌های علمی

پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری در این نشست گفت: رویداد تا ثریا جلوه‌ای از اقتدار علمی است که توسط اندیشمندان و فناوران خلاق و جوان کشور رقم خورده است.
کرمی با بیان اینکه حمایت و جهت دهی بسیج به مجموعه‌های خلاق و دانش محور در کنار فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این مجموعه قابل تقدیر است، ادامه داد: توجه بسیج به موضوع اقتدار و قدرت علمی و باورمندی علمی موضوع حائز اهمیتی است که بسیج در کنار فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و دفاعی خود به آن ورود پیدا کرده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه حضور فعال بسیج در نقاط مختلف کشور به گونه‌ای است که شاید خیلی از سازمان‌ها گستره فعالیت این مجموعه را نداشته باشند، بیان کرد: با این ویژگی و گستره فعالیت می‌توان به تحقق عدالت اجتماعی و عدالت تولیدی در فعالیت‌های علمی با استفاده از ظرفیت بسیج امیدوار بود.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری به تنوع موضوعی محصولات عرضه شده در اولین رویداد تا ثریا اشاره کرد و افزود: شرکت‌های خلاق، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی حضور خوبی در این رویداد داشته اند. مضاف بر اینکه این اتفاق در رابطه با فعالیت‌های علوم انسانی و صنایع نرم نیز افتاده است.
 

هم افزایی و معرفی دستاورد‌های علمی سازمان‌ها

وی با بیان اینکه برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند موجب هم افزایی و معرفی دستاورد‌های علمی به شرکت‌ها و سازمان‌ها در راستای رفع نیاز‌های آن‌ها شود، گفت: مقرر شد که شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج به عنوان یکی از مبادی و کارگزاران برنامه زیست بوم صنایع خلاق باشد تا شرکت‌هایی که در رویداد تا ثریا شرکت کرده اند و جزو شرکت‌های دانش بنیان نیستند بتوانند از طریق شرکت پیشگامان در زمره شرکت‌های خلاق جای بگیرند و از کمک‌ها و تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شوند.

کرمی همچنین بیان کرد: از این پس شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج می‌تواند به عنوان یک کارگزاری در راستای غربالگری، شناسایی، حمایت و هدایت شرکت‌هایی که در طول سال با این شرکت همکاری می‌کنند، اقدام کند.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری گفت: خوشبختانه محصولات عرضه شده در رویداد تا ثریا از مرحله تجاری سازی عبور کرده اند و فناوران در حال حاضر به دنبال عرضه این محصولات هستند با این وجود ما باید کمک کنیم تا این زمینه برای آن‌ها فراهم شود.

رویداد تا ثریا با هدف روایت چگونگی حل نوآورانه و مبتکرانه مسائل کشور با حضور ۵۰ مجموعه نوآوری در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه برگزار شد.