یک شرکت خلاق با ایجاد یک پلتفرم خلاق، برای خانم‌های جویای شغل در مناطق دور افتاده اشتغالزایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ سیدمحسن کریمی مدیرعامل شرکت خلاق رهیافت پوشش نوین پارس گفت: در سراسر کشور، در شهرها و روستاهای پرشمار ایران، تعداد زیادی خیاط خانم وجود دارد که فرصتی برای عرضه هنر و فعالیت‌شان نداشته‌اند، در راستای توسعه عدالت دیجیتال و اشتغال‌آفرینی تلاش کردیم تا یک سامانه جامع در این زمینه ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت خلاق رهیافت پوشش نوین پارس در ادامه افزود: بر این اساس، یک پلتفرم جامع با نام پارسی‌دوز ایجاد شده که به صورت پیوسته در حال تکمیل است. در این سامانه خیاط‌های خانم سراسر کشور می‌توانند هنر و کارشان را عرضه کنند و هر کدام برای خودشان یک صفحه کاربری مجزا داشته باشند.

این فعال صنایع نرم و خلاق ضمن اشاره به بسترهای اجتماعی شکل دهنده این کسب و کار گفت: خیاط‌های همکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بر اساس کیفیت کار، درجه‌بندی می‌شوند. سپس مشتری‌ها می‌توانند با استفاده از همین سامانه، پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنند. آنها هر کدام از خیاط‌های پرتعداد همکار را که بخواهند، انتخاب می‌کنند و لباس مدنظرشان را به او سفارش می‌دهند.

وی افزود: در این سامانه همچنین یک بانک الگو قرار دارد که در آن در یک بخش، الگوی رایگان در اختیار کاربرها قرار می‌گیرد، برای خیاط‌ها نیز الگوهای حرفه‌ای صنعتی ارائه می‌شود که نیاز به پرو ندارد و بعد از دوخت برای سفارش‌دهنده در هر کجای ایران اسلامی که باشد، ارسال می‌شود. این فناوری می‌تواند در دورافتاده‌ترین روستاها نیز شغل ایجاد کند.

کریمی ضمن تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت به دریافت‌کننده خدمات، گفت: درحال حاضر در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، فناوری توسعه یافته است که در آن مشتری در همان لحظه لباس های خود را با کمک دوربین موبایل بر تن خود مشاهده می‌کند و یکی را امتحان میکند.

 مدیرعامل شرکت خلاق رهیافت پوشش نوین پارس، با توضیح، خصوصیات فناورانه این تکنولوژی، بیان کرد: دریک  نمایشگاه ، دو شرکت ایرانی تلاش کردند که این فناوری را برای ما پیاده‌سازی کنند، اما تا کنون نتیجه مطلوب نبوده است. به همین جهت از شرکت‌های فناوری‌محور و دانش‌بنیان دعوت می‌کنم تا با ایجاد این فناوری مارا را در ارائه بهتر خدمت به مصرف‌کننده ها یاری کنند.