با افتتاح دو ایستگاه جدید خط ۶ متروی تهران، زیرساخت شبکه حمل و نقل ریلی گسترده شد و استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان در حمل و نقل شهری توسعه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ ایستگاه‌های یادگار امام و شهید ستاری از خط 6 متروی شهری تهران و حومه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد.
 

این ایستگاه‌ها با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیاردتومان راه اندازی شده است تا با پیوستن 7 کیلومتر جدید به ناوگان حمل و نقل شهری زمینه ارائه کیفی در این حوزه فراهم شود.

با افتتاح ایستگاه‌های یادشده، ظرفیت حمل و نقل عمومی در منطقه غرب تهران افزایش یافت. با راه اندازی این دو ایستگاه، تعداد ایستگاه های مترو در شهر تهران به ۱۳۴ ایستگاه رسید.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حمل و نقل عمومی را کیفی و هوشمند می‌کنند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در افتتاح ایستگاه خط ۶ شهرداری تهران با اشاره به نقش دانش بنیان ها در حمل و نقل عمومی گفت: شرکت های دانش بنیان توانستند بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه مترو را تامین کنند به طوری که اکنون طراحی ۸۵ درصد از سیستم رانش موتور قطار در داخل کشور انجام می‌شود.

ستاری با اشاره به حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از تجهیز و توسعه ناوگان هوشمند شهری بیان کرد: این ظرفیت در شرکتهای دانش بنیان وجود دارد که حمل و نقل شهری را به سوی هوشمند شدن پیش ببرند. هم اکنون نیز در حوزه موتورهای الکتریکی و خدمات حمل و نقل، به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ارائه خدمات کیفی و ارزان قیمت را از ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دانست و گفت: باید این فرهنگ در کشور جاری و ساری شود که ارائه خدمات حمل و نقل به دست افراد خلاق و فناور بخش خصوصی محقق می شود و در این راه، وظیفه دولت ساخت های لازم برای تسهیل کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق است.