در حال حاضر 111 شهر از 31 استان کشور تجهیزات آزمایشگاهی خود را به اشتراک‌ گذاشته‌اند تا زنجیره تامین خدمات آزمایشگاهی تکمیل شود.
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ تا پایان امسال، 18 هزار و 690 تجهیز و دستگاه در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اشتراک گذاشته شد. تجهیزاتی که نقشی موثر در ارتقای کیفیت پژوهش در کشور دارند و دسترسی محققان، پژوهشگران و کاربران این حوزه به دستگاه‌ها را تسهیل می‌کند.

همچنین تا پایان سال 99، اطلاعات تعداد 274 مجموعه آزمایشگاهی جدید در پایگاه اینترنتی شبکه ثبت و منتشر شد که در مجموع، اطلاعات 860 مجموعه آزمایشگاهی و بیش از 18 هزار تجهیز آزمایشگاهی مستقر در 111 شهر از 31 استان کشور در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی منتشر شده است.

این شبکه در حال حاضر میزبان بیش از یک هزار و 700 کارشناس و متخصص حوزه آزمایشگاهی در کارگروه‌های تخصصی است. حضور این افراد نقشی موثر در توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی در کشور دارد. به همین دلیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با ایجاد کارگروه‌های تخصصی سعی دارد زمینه حضور آنها در این شبکه را بیش از پیش فراهم کند.

البته در کنار این کارشناسان، بیش از 120 هزار شخص حقیقی و حقوقی نیز در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی عضو هستند که از خدمات و تخفیفات ویژه این شبکه بهره‌مند می شوند.