سید جواد ساداتی نژاد گفت: با توجه به نیازهای متفاوت و جدید شرکت‌های دانش‌بنیان، مجلس در تدارک تدوین قانون جدید حمایت از جهش تولید محصولات دانش‌بنیان است که در این قانون باید سهم شرکت‌های خلاق در نظر گرفته شود.
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم از حوزه انتخابیه، کاشان، آران و بیدگل، بیان کرد: عموم نمایندگان مردم در مجلس شورای‌اسلامی، نظر بسیار مساعدی برای تخصیص حمایت‌های حداکثری به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق  دارند و در این زمینه مجلس، از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: پیش از این نیز قانون حمایت از شرکت های دانش‌بنیان، در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته است و بر اساس این قانون، حمایت‌های خوبی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است. با توجه به نیازهای متفاوت و جدید این شرکت، مجلس در تدارک تدوین قانون جدید حمایت از جهش تولید محصولات دانش‌بنیان است که در این قانون باید سهم شرکت‌های خلاق در نظر گرفته شود.

وی ضمن تاکید بر انجام کارشناسی‌های لازم پیش از تصویب هر قانونی، گفت: در قانون جدید تلاش شده است تا مسائل مختلف مرتبط با شرکت های دانش‌بنیان تحت پوشش قرار گیرد. با توجه به حیطه کاری شرکت‌های خلاق، نام این شرکت‌ها و جوانان نوآور و خلاق کشور نیز که پایه‌گذار این شرکت‌ها هستند، می‌تواند در این قانون قرار گیرد تا آنها هم با دلگرمی بیشتری به توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور کمک کنند.

این عضو فراکسیون‌های اشتغال و تولید و توسعه، صادرات، افزود: با توجه به پیشینه و عملکرد خوب معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مجلس تلاش کرد تا در بودجه سال 1400 ردیف بودجه مناسبی به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و فعالیت‌های نوآورانه این نهاد تخصیص دهد.

وی همچنین بیان کرد: امیدوار هستیم حمایت مجلس شورای اسلامی، باعث ایجاد فضای پرتحرک‌تر و پویاتر در اکوسیستم صنایع خلاق و نوآوری کشور شود و جوانان خلاق و فناور، با انگیزه مضاعف به فعالیت خود در راستای درونزایی اقتصاد و دانش‌بنیان شدن صنعت و تولید گام بردارند.