دانشگاه کالیفرنیا به کارمندان و دانشجویانش اعلام کرده اطلاعات آنها توسط گروهی از هکرها سرقت شده است. حدود ۳۰۰ سازمان دولتی، شرکت خصوصی و دانشگاه تحت تاثیر این حمله هکری قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از آسوشیتدپرس، دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان و کارمندانش هشدار داده یک گروه هکری احتمالاً اطلاعات شخصی آنها و صدها دانشکده و سازمان دولتی و شرکت‌های مختلف را در آمریکا سرقت و منتشر کرده است.

این حمله سایبری با هدف گرفتن شکافی در سرویس شرکت Accellion انجام شده است. این شرکت سرویسی برای انتقال ایمن فایل‌ها ارائه می‌کند.

در بیانیه این دانشگاه آمده است: هکرها اسکرین شات هایی از اطلاعات شخصی افراد در فضای آنلاین منتشر کرده‌اند و در همین راستا به اعضای دانشگاه این امر را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

هکرهای مذکور با ارسال انبوهی از ایمیل‌ها تهدید کرده‌اند در صورت عدم پرداخت پول اطلاعات افراد را فاش می‌کنند.

طبق اطلاعات موجود دانشگاه فاش کرده حدود ۳۰۰ سازمان از جمله دانشگاه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های خصوصی قربانی این حمله شده‌اند.

دیگر دانشگاه‌های قربانی حمله مذکور دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد و دانشگاه یشیوا در نیویورک هستند. این دو دانشگاه نیز اعلام کرده‌اند شماره تأمین اجتماعی و اطلاعات مالی دانشجویان و کارمندان شأن سرقت و برخی از آنها در فضای آنلاین منتشر شده است.

اطلاعات مذکور در ماه‌های دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ میلادی سرقت شده‌است. در تاریخ‌های مذکور هکرها با سوءاستفاده از سرویس انتقال فایل ۲۰ ساله این شرکت اقدام به سرقت اطلاعات کرده‌اند. البته برخی از سازمان‌ها اخیراً اعلام کرده‌اند که از حمله سایبری مذکور باخبر شده‌اند.

روزنامه بالتیمور سان نیز چند روز قبل گزارش داد اطلاعات خصوصی کارمندان و دانشجویان دانشگاه مریلند در فضای آنلاین منتشر شده است. دانشگاه‌های کلورادو و میامی نیز اعلام کردند در ماه ژانویه هک شده‌اند و هکرها اطلاعات شخصی، بهداشتی و داده‌های تحقیقاتی و مطالعاتی آنها را سرقت کرده‌اند.