براساس تحقیق جدیدی که در آمریکا انجام شده، گروه خونی افراد تاثیری در شدت ابتلای افراد به کووید۱۹ ندارد. اما عواملی مانند سالمندی و جنسیت در این امر موثر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیلی میل، براساس تحقیقی جدید، گروه خونی فرد روی ریسک ابتلاء به نوع شدید کووید ۱۹ یا بستری شدن وی در بیمارستان تأثیری ندارد.

تحقیقات پیشین حاکی از آن بود که افراد با گروه خونی A در معرض خطر بیشتر ابتلاء به ویروس کرونا قرار دارند. برای بررسی صحت این امر گروهی از پزشکان آمریکایی سوابق بیش از ۱۰۰ هزار فرد مبتلا به کووید ۱۹ در ایالت‌های یوتا، آیداهو و نوادا را در بازه مارس تا نوامبر ۲۰۲۰ میلادی بررسی کردند.

بررسی وضعیت ابتلای آنان به این بیماری و گروه خونی شأن نشان داد هیچ رابطه‌ای میان این دو وجود ندارد و در نتیجه یافته‌های پیشین رد شد.

گروه خونی یکی از ویژگی‌هایی است که براساس دی ان ای فرد تعیین می‌شود و به نسخه‌های مختلف ژن وراثتی او بستگی دارد. تشابه گروه‌های خونی با توجه به موقعیت جغرافیایی و قومیت افراد مختلف است.

محققان در این پژوهش نوشته‌اند: با توجه به گزارش‌های متضاد از چین، اروپا، بوستون، نیویورک و نقاط دیگر ما بزرگترین پژوهش نمونه-کنترل را انجام دادیم که بیش از ۱۱ هزار فردی که به تازگی مبتلا به کووید ۱۹ شده بودند نیز در آن شرکت کردند. اما هیچ نشانی از ارتباط میان آمادگی ابتلاء به بیماری یا شدت آن رصد نشد. با توجه به ماهیت بزرگ و آینده نگرانه تحقیق ما و نتایج منفی آن، معتقدیم ارتباطی میان شدت ابتلاء به بیماری و گروه‌های خونی وجود ندارد.

البته آنها توضیح ندادند چرا تحقیقات پیشین به نتایج متفاوتی دست یافتند. اما به گفته آنها عوامل مختلفی به آن نتیجه گیری ها منجر شده است. شانس، تفاوت‌های ژنتیکی، جغرافیا و عوامل دیگر احتمالاً به خطا در تحقیقات منجر شده‌اند.

با این وجود تحقیق نشان داد عوامل دیگری ریسک ابتلاء به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد که عبارتند از سالمندی، قومیت و جنسیت (مردان).