۱۲ شرکت اینترنتی چینی تعهد کرده اند از رفتارهای ضد رقابتی مانند جمع آوری اطلاعات مشتریان و سواستفاده از قدرت در بازار اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز، براساس بیانیه سازمان دولتی تنظیم بازار چین (SAMR) که روز گذشته منتشر شده، ۱۲ پلتفرم اینترنتی در این کشور تعهد کرده‌اند از رفتارهای ضدرقابتی مانند اجبار فروشندگان به استفاده انحصاری از پلتفرم هایشان، اجتناب کنند.

همچنین این شرکت‌ها از جمله بایدو، JD.com و بایت دنس تعهد کرده‌اند رفتارهای ممنوع مانند جمع آوری اطلاعات مشتریان و سواستفاده از قدرت خود در بازار را انجام ندهند.

این نخستین گروه از ۳۴ شرکت اینترنتی (از جمله تنسنت) است که از سوی رگولاتوری این کشور دستور دریافت کرده‌اند تا تحقیقات داخلی برای ردیابی هرگونه رفتار غیرقانونی در بازه یک ماه انجام دهند.

همچنین به این شرکت‌ها هشدار داده شد متخلفان با تنبیه شدیدی روبرو خواهند شد.

طی ماه‌های گذشته دولت چین تحقیقات وسیع و گسترده‌ای در شرکت‌های بزرگ فناوری آغاز کرده تا رفتارهای ضدرقابتی را متوقف کند.