یک شرکت دانش‌بنیان با راه‌اندازی سامانه‌ای آنلاین مسیر را برای صاحبان ایده در حوزه طراحی هموار کرد تا شاهد رشد این حوزه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یحیی نوریان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فرایند بنیان معماری گفت: طراحی رشته‌های بسیار مختلفی دارد، طراحی صنعتی و طراحی هنری حوزه بسیار گسترده‌ای است که مشاغل و استارتاپ‌های بسیاری حول آن شکل گرفته‌اند. ما در این مجموعه دانش‌بنیان بر اساس طراحی انجام گرفته، میزبان ایده‌ها و استعدادهای گوناگونی در حوزه طراحی هستیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فرایند بنیان معماری، در ادامه افزود: بر این اساس یک سامانه آنلاین به نام «فبلب» راه اندازی کردیم که در آن صاحبان ایده و هنر طراحی، ایده‌ها و طرح‌های خود را در زمینه طراحی به اشتراک می‌گذارند. طراحی حوزه‌های مختلفی اعم از معماری، مهندسی، هنر، تولید صنعتی، طراحی ابزارآلات، تجهیزات، بسته‌بندی و رشته‌های بسیار گسترده دیگری را شامل می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان با اشاره به اهمیت کاربرد طراحی در صنایع مختلف، گفت: کارگاه و پلتفرم فبلب در پارک پردیس فناوری مستقر است و استارتاپ‌های مختلفی که در زمینه طراحی فعال هستند در آن استقرار یافته‌اند. با توجه به اهمیت رشته طراحی، در ادامه فعالیت‌ها در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یک کارخانه نوآوری ویژه طراحی ایجاد کرده‌ایم که در آستانه افتتاح رسمی است.

وی افزود: این مرکز نوآوری 1400 متر زیربنا دارد و گنجایش 80 تا 90 استارتاپ جدید را خواهد داشت. امیدوار هستیم تا این کارخانه جدید، موجب رشد و شکوفایی استعددهای جدید در زمینه طراحی در رشته‌های مختلف شود. در حال حاضر نیز در 14 استارتاپ مختلف سرمایه‌گذاری مستقیم انجام داده‌ایم که در زمینه طراحی صنعتی، معماریو یا در حوزه طراحی بسته‌بندی، ایده‌های جدیدی ارائه کرده‌اند. این استارتاپ‌ها به رشد قابل توجهی رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فرایند بنیان معماری، با اشاره به نقش طراحی در توسعه صنعتی بیان کرد: اگر شرکت‌های طراحی بالنده وجود داشته باشند، برای مثال صنعت بسته‌بندی شاهد خلاقیت و توسعه بیشتری خواهد بود و کالاهای ایرانی با بسته‌بندی‌های جدید و جذاب‌تر به مشتری عرضه می‌شود. طراحی در دیگر عرصه‌ها مانند صنعت و معماری نیز از نقشی محوری و کلیدی برخوردار است.