هزاران درخواست حمایتی توسط دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های انگلستان در طول شیوع ویروس کرونا رد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری آمارهای تقاضاهای دانشجویان بین المللی برای دریافت بودجه شرایط سخت و تعداد درخواست‌هایی را که در نتیجه رد شده بودند، نشان داد، بسیاری از دانشجویان در شرایطی نامساعد به سر می‌برند.

66 دانشگاه تا زمان انتشار این آمار، وضعیت خود را ارائه داده‌اند. داده‌هایی که آنها ارائه دادند نشان داد که بیش از 13هزار درخواست توسط دانشجویان بین‌المللی بین مارس 2020 و ژانویه 2021 انجام شده است.

در کل دانشگاه‌ها، میزان درخواست‌های رد شده به طور میانگین ​​26درصد بود. دو دانشگاه گفتند که دانشجویان بین‌المللی به هیچ وجه به بودجه شرایط دشوار دسترسی ندارند.

این واقعیت که بیش از یک‌چهارم دانشجویان بین‌المللی که به دنبال بودجه شرایط خاص هستند رد می‌شوند،  نشان می‌دهد که مشکلی در روند کار وجود دارد، خواه این پشتیبانی کافی نباشد.

به نظر می رسد که دانشگاه و دانشجویان می توانند از راهنمایی های واضح در مورد معیارهای واجد شرایط بودن برای بودجه شرایط بهره مند شوند و دانشگاه‌ها باید در مورد کافی بودن حمایت های ارائه شده مراقب باشند.

مهم‌ترین دلایل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌ها این بود که دانشجویان نتوانسته اند مدارک رضایت بخشی را برای اثبات درخواست‌های خود ارائه دهند.

چندین دانشگاه همچنین اشاره کردند که برخی از دانشجویان سعی کرده اند از این صندوق برای پرداختن به مسائل مالی درازمدت و غیر مربوط به شیوع ویروس کرونا استفاده کنند. 5 دانشگاه گفتند که یکی از مهمترین دلایل رد درخواست‌ها این است که دانشجویان مایل به استفاده از این پول برای پرداخت شهریه هستند.

در ماه مه سال 2020 دانشجویان هندی که در انگلیس گرفتار شده بودند، پس از این که شغل خود را از دست دادند، نتوانستند اجاره بهای محل سکونت را پرداخت کنند.

علیرغم این‌که بودجه‌های سختی توسط دانشگاه ها در دومین قرنطینه انگلیس در دسترس قرار گرفت، موسسات خیریه نشان دادند که دانشجویان از بانک‌های مواد غذایی در سراسر کشور استفاده می کنند.

در فوریه سال 2021، دولت انگلیس 50 میلیون پوند اضافی برای حمایت از دانشجویان دانشگاه، از جمله دانشجویان بین المللی تحت تأثیر شیوع کرونا، برای تأمین هزینه های سخت افزاری اعلام کرد.

شیوع ویروس کرونا، چالش دشواری برای دانشجویان بوده است. به همین دلیل 85 میلیون پوند اضافی برای دانشجویان بین المللی و داخلی که بیش‌ترین نیاز را دارند، اضافه شده است. علاوه بر 256 میلیون پوند موجود که دانشگاه ها می توانند از آن استفاده کنند.

 

منبع: پایگاه خبری بین‌المللی پای‌نیوز