مدیرکل هنرهای نمایشی از بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص از سرگیری فعالیت گروه‌های مشاغل ۱ و ۲ در شهرهای قرمز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درباره این موضوع که آیا فعالیت‌های تئاتر نیز با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر از سرگیری فعالیت‌های مشاغل گروه ۱ و ۲ در شهرهای قرمز، به خبرنگار مهر گفت: علی القاعده بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که مشاغل گروه‌های ۱ و ۲ در شهرهای قرمز می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند و تئاتر نیز در گروه ۲ مشاغل قرار دارد، سالن‌های تئاتر نیز باز خواهند بود.

وی یادآور شد: ما تابع مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر و از سرگیری اجراهای تئاتری با نهایت دقت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد: البته موضوع مهم در بحث از سرگیری فعالیت‌های تئاتری منوط به تمایل گروه‌های تئاتری برای اجرا در این مدت زمان است. ما در حال رایزنی با گروه‌هایی هستیم که در تهران شهرهای دیگر اجرای عمومی شان متوقف شده بود تا ببینیم آیا این گروه‌ها مایل به از سرگیری اجرای خود در این بازه زمانی هستند یا نه.

آشنا در پایان سخنان خود گفت: طی امروز و فردا و بر اساس رایزنی‌هایی که با گروه‌های تئاتری انجام می‌شود به یک برنامه‌ریزی برای از سرگیری اجراها و فعالیت‌های تئاتری در زمان تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم رسید.