دانشجویان بین‌المللی در انتظار سفر به کانادا پس از اعلام جدید این دولت برای بررسی تعلیق سفر دانشجویان دچار سردرگمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به تازگی اعلام شد که کانادا به عنوان یکی از مقاصد گسترده دانشجویان بین‌المللی، از دولت درخواست کرده است تا ورود دانشجویان بین المللی را متوقف کند.

نخست وزیر کانادا گفت که دولت فدرال برای رسمیت بخشیدن به این درخواست با مقامات ایالت تماس خواهد گرفت. اکنون دانشجویان بین المللی اعلام کرده‌اند که نسبت به اقدامات بعدی و محدودیت‌هایی که ممکن است برای ادامه روند تحصیل آن‌ها پیش بیاید، مضطرب و دچار سردرگمی هستند.

آمبیکا گول، یک دانشجوی بین المللی که در حال تحصیل در زمینه بازاریابی دیجیتال و محتوا در دانشگاه یورک، در تورنتو است بیان کرد که نسبت به ادامه تحصیل خود بسیار ناامید شده است. زیرا ما هر آنچه دولت کانادا از ما خواست انجام دادیم. از قرنطینه 14 روزه تا 4آزمایش مختلف برا ویروس کووید19 همه به درستی انجام شده‌اند اما همچنان با دانشجویان به طور نامناسبی رفتار می شود.

درخواست‌های زیادی برای جابه‌جایی‌های بین‌المللی و همچنین و انتظارات زیادی وجود دارد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی معترض هستند که هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده‌اند، هزینه پرواز و رزرو هتل‌های قرنطینه از این دست هستند.

 

مشکلات فراروی دانشجویان بین‌المللی

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بیان کرده‌اند با تلاش زیاد، صرف هزینه‌های هنگفت و زمان بسیار زیادی که صرف شده شایسته نیست که این‌گونه با آنان رفتار شود. آن‌ها باید بتوانند از فرصت های آموزشی بهتری برخوردار باشند تا آینده تحصیلی، شغلی و اجتماعی آنان به خطر نیفتد.

مسئولان و ذی‌نفعان حوزه آموزش‌های بین‌المللی در کانادا نسبت به این محدودیت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. زیرا این دانشجویان سرمایه زیادی در اقتصاد کانادا صرف کرده اند و دولت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با زمان، مسائل مالی و روحی دانشجو احساس نمی‌کند.