38 شرکت دانش‌بنیان در تلاش هستند تا فناوری‌های مورد نیاز برای گسترش بانکداری دیجیتالی را در کشور توسعه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری بانکداری دیجیتال را باید مدلی از بانکداری کاربردی در عصر حاضر بدانیم که پیشرفت در فناوری‌های مورد نیاز گام گذاشتن در این مسیر توسعه آن را شتاب می‌دهد.

 38 شرکت دانش‌بنیان توسط ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناسایی شده است که تمرکز فعالیت‌های خود را بر روی توسعه بانکداری الکترونیکی قرار داده‌اند. نوعی از بانکداری غیرحضوری که این روزها بازاری گرم و پررونق دارد.

بر همین اساس، تهران با 30، هرمزگان با 5 و اصفهان، ایلام و قم هر کدام با یک شرکت رتبه نخست تا چهارم در استقرار شرکت‌های توسعه دهنده بانکداری دیجیتالی را به خود اختصاص داده‌اند.

سامانه مدیریت وصول مطالبات شرکت تعاونی 3660 رامان پرداز غرب، موبایل بانک تجارت شرکت عصر دانش افزار، نرم افزار خود دریافت (BCR)بانک شرکت توسعه فن افزار توسن، نرم افزار صندوق سرمایه گذاری شرکت رهپویان پردازش گستر صحرا و نرم افزار مدیریت صندوق قرض الحسنه شرکت برنامه نویسان نواندیش پاسارگاد از جمله این دستاوردها است.
 

همچنین از دیگر محصولات بانکداری دیجیتال می توان به نرم افزار مهاجرت خودکار از سیستم های موروثی به سیستم های مدرن بانک تجارت شرکت آریا اندیش سورنا، مجموعه یکپارچه "سامانه نرم افزاری دریچه  و دستگاه خودبانک RTM شرکت توسعه و نوآوری شهر، سامانه اینترنت بانک شرکتی کیلید شرکت مهندسی آدان نیک افزار، سامانه بانکداری اینترنتی شرکت سباپردازش و سامانه بانکداری حقوقی ارزنده شرکت سباپردازش از دیگر محصولات این حوزه است.

از دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه می توان به دانش افزار نارون شریف، شرکت پویا سهامی خاص، شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، شرکت پویا سهامی خاص، پژوهشکده تحقیق در عملیات بهین کارا پژوه، شرکت فن آوران انیاک رایانه، شرکت مهندسی فن آفرین حصین قشم، شرکت خدمات رایان اقتصاد نوین و بهسازان ملت اشاره کرد.