سال 99 با وجود شیوع بیماری کرونا بیش از 300 نفر از فارغ‌التحصیل ایرانی 200 دانشگاه برتر دنیا همکاری‌ با مراکز علمی داخلی را آغاز کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری سال گذشته دنیا با عوارض بیماری کرونا دست به گریبان بود و تعاملات بین‌المللی به گونه‌ای دیگر رقم خورد و جهان اتفاقات و شیوه‌های جدیدی را در ارتباطات بین‌المللی تجربه کرد. در این روزهای سخت شیوع کرونا با وجود همه پیش‌بینی ها مبنی بر کمرنگ شدن سطح همکاری‌ها و بازگشت نخبگان به کشور، بیش از 300 نفر از فارغ التحصیلان ایرانی 200 دانشگاه برتر دنیا از طریق برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور«connect.isti.ir»   همکاری خود را با مراکز علمی و فناوری داخلی آغاز کردند که نسبت به زمان مشابه در سال 98 تقریبا 2 برابر شده است.

همچنین سال 99 در قالب این برنامه، به صورت ویژه نشست‌های مجازی با متخصصان و محققان ایرانی مقیم کانادا، امریکای شمالی و برخی کشورهای اروپایی با هدف معرفی برنامه‌های معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با محوریت طرح‌های و برنامه‌های حمایتی در حوزه مربوط به کرونا برگزار شد.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور کمک کرده است تا پروژه های مختلفی در حوزه‌های زیست فناوری، دارو، واکسن و همچنین فناوری اطلاعات ( هوش مصنوعی، بیگ دیتا و ...) تعریف شود.