یک شرکت خلاق با تاسیس یک سامانه موفق شد خدمات بسیار خاصی را به گروه‌های تئاتری ارائه کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری مهرداد یاری مدیرعامل شرکت خلاق سیمرغ زرین هنر گفت: زمانی که دانشجوی رشته کارگردانی بودم متوجه شدم تا چه حد امور مربوط به هنر و سینما تا چه حد سنتی است و خدمات‌رسانی در این حوزه کمتر با فناوری و روش‌های نوین عجین شده است.

مدیرعامل شرکت خلاق سیمرغ زرین هنر، ادامه داد: در دوره دانشجویی عضو یک گروه تئاتر بودم. گروه‌های تئاتری و هنری بسیاری در تهران وجود دارد. این گروه‌ها برای انجام تمرینات به سالن‌های نیاز دارند، این سالن‌ها باید علاوه بر دارا بودن شرایط مناسب، با قیمت منصفانه‌ای نیز اجاره داده شوند تا گروه‌های دانشجویی و تئاتری بتوانند هزینه آن را تقبل کنند.

این فعال خلاق با ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص، گفت: ما برای پیدا کردن سالن مناسب باید با ده‌ها نفر تماس می‌گرفتیم و سالن‌های همایش و اجلاس مختلف را از نزدیک مشاهده می‌کردیم، مراجعه حضوری و تلاش برای پیدا کردن سالن مناسب فرایند بسیار دشواری بود. به همین جهت با تاسیس یک شرکت خلاق تلاش کردم تا به این نیاز یک پاسخ فناورانه دهیم.

یاری با اشاره به دیگر شرایط انجام کار هنری در سطح شهر تهران، افزود: ما یک اپلیکیشن به نام «پلاتو» ایجاد کردیم. در این سامانه، با مدیران تعداد بسیار زیادی از سالن‌های کنفرانس، همایش و دیگر مکان‌های مناسب برای انجام تمرینات تئاتری و هنری هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و اطلاعات این مکان‌ها در سامانه ثبت شد.

مدیرعامل شرکت خلاق سیمرغ زرین هنر، همچنین بیان کرد: با ایجاد این اپلیکیشن، پیدا کردن مکان مناسب برای تمرین بسیار آسان شد، دانشجویان و همه اعضای گروه‌های تئاتر و هنر، با یک کلیک ساده می‌توانستند که تعداد زیادی سالن آماده را مشاهده کنند و قیمت و شرایط آن را با یکدیگر مقایسه کنند و بهترین مکان را انتخاب کنند. علاوه بر تولید این سامانه، در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک خدمات بسیار بیشتری را به این قشر هنرمند ارائه کنیم.