رویدادهای ارائه نیاز فناورانه، بستری را برای پیوند میان صاحبان صنعت و فعالان زیست‌بوم نوآوری برای ارتقای صنایع ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری در همین راستا، رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت کشاورزی از سلسله رویدادهای ارتقای تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره‌های ارزش صنایع، با حمایت معاونت علمی و فناوری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، دوم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

در این رویداد نیازمندی‌ها و اولویت‌های فناورانه هر زنجیره ارزش در صنعت کشاورزی شناسایی و با توجه به ظرفیت‌ها و توان شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان، فعالان فناور برای رفع نیازمندی‌‌های فناورانه این صنعت پاسخی مناسب ارائه می‌کنند.

نیازهای فناورانه صنایع شامل بذر سبزی و سیفی، غلات، حبوبات، نهال شامل پایه‌های رویشی، ارقام اصلاح شده، پیوند است. همچنین کشت بافت بذر مصنوعی، ریزازدیادی، تکثیر گیاهان زینتی، کود و سموم بیولوژیک، شیمیایی، آلی واز دیگر محورهایی است که در این رویداد از سوی شرکت‌های بزرگ حوزه کشاورزی مطرح خواهد شد.

در جریان برگزاری رویداد نیازهای فناورانه این صنعت، چالش‌ها و نیازمندی‌های موجود از سوی فعالان صنعت کشاورزی مطرح می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت کشاورزی با شناسایی نیازهای این بخش می‌توانند راه‌کارهای مناسبی را برای حل چالش‌های پیش‌رو ارائه دهند.

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند با مراجعه به سایت رویداد نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.