رویدادی استارتاپی با حمایت ستاد فرهنگ‎سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در حوزه سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری این رویداد که توسط شتابدهنده تخصصی دارو و مکمل توانا برگزار می‌شود، تلاش دارد تا توجه استارتاپ‌های حوزه سلامت را به خلاها و نیازمندی‌های فناورانه این حوزه جلب کند.

با توجه به این امر که حوزه اطلاع‌رسانی و تولید محتوا، نقشی بسیار پررنگ در رشد و تقویت یک زیست بوم ایفا می‌کند و با توجه به اهمیت بخش سلامت در دوره همه‌گیری کرونا، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق این رویداد را مورد حمایت قرار داده است.

بخشی از این رویداد به تولید محصولات و خدمات خلاق و نوآرانه در بخش «فرآورده‌های طبیعی» متمرکز شده است. با توجه به گستره بسیار ثروتمند گیاهان دارویی در کشور و طبیعت بسیار متنوع ایران، زمینه بسیار مناسبی برای فعالیت، استارتاپ‌های جدید در این حوزه وجود دارد.

دو حوزه دارو و مکمل و همچنین آرایشی و بهداشتی، دیگر زمینه هایی هستند که در این رویداد مورد توجه قرار گرفته اند. تیم‌های شرکت کننده در این رویداد از خدمات آموزشی برخوردار می‌شوند و منتورهای باتجربه، به آنها کمک خوهند کرد که خدمات و محصولات خود را به لبه تجاری‌سازی نزدیک کنند.

همچنین تیم‌های برگزیده در شتابدهنده توانا مستقر خواهند شد و برای تجاری‌سازی محصولات، مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت. منتخبین این گردهمایی، همچنین از امکاناتی مانند آزمایشگاه اداری و پایلوت در شتابدهنده توانا برخوردار می‌شوند.

دارو و مکمل، آرایشی و بهداشتی و فرآورده های طبیعی محورهای فراخوان هستند که هر یک زیر شاخه های خود را دارند.

طرح های ارسالی توسط تیم ارزیابی شتابدهنده تخصصی توانا مورد بررسی قرار می گیرد و طرح های منتخب به رویداد راه پیدا می کنند. این مرحله به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. در بخش آنلاین پیرامون موضوعات رگولاتوری و تحقیقات بازار و در بخش حضوری پیرامون موضوعات توسعه محصول، نقشه راه تجاری سازی محصول و بوم مدل کسب و کار به تیم ها مشاوره و آموزش داده می شود. در آخر تیم های فناور براساس آموزش های ارایه شده و به کمک منتورها و کارشناسان شتابدهنده، طرح های خود را کامل می‌کنند و در حضور داوران ارائه می دهند.