سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه شهر تهران با عنوان «تهران هوشمند، تهران نوآور» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری حضور برای کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، نوآور و استارتاپ‌های علاقه‌مند در این رویداد رایگان است. این رخداد فناورانه همان‌گونه که از نام آن مشخص است  نیازهای مختلف مجموعه بزرگ شهرداری و شهر تهران را بررسی می‌کند. استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق و نوآور می‌توانند با بررسی این نیازها در این رخداد، راه حل‌های فناورانه ارائه کنند.

یکی از محورهای این رویداد، پیش‌بینی مخاطرات ناشی از بلایای طبیعی است. ترافیک موضوع دیگری است که از ظرفیت بالایی برای فعالیت زیست‌بوم نوآوری کشور برخوردار است. این فعالان خلاق و نوآور می‌توانند با ارائه راهکارهای نوآورانه، از بار مشکلات ترافیکی شهر تهران بکاهند.

همچنین لازم است که در زمان بالای طبیعی برخی از زیرساخت‌ها و تاسیسات برای جلوگیری از خسارت به شیوه‌ای فناورانه مدیریت شوند، بر این اساس مجموعه مدیریت شهر تهران از استارتاپ‌ها دعوت کرده است تا در این زمینه طرح‌های نوآورانه خود را عرضه کنند.

علاقه‌مندان تا 17 خرداد ماه 1400 مهلت دارند تا طرح‌های خود را به دبیرخانه رویداد ارائه نیازهای نوآرانه شهرداری تهران ارسال کنند. این رویداد با حمایت شبکه فن بازار ملی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.