پرویز کرمی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری با انتشار پیامی روز ارتباطات و روابط عمومی را تبرک گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری متن این پیام را در زیر می‌خوانید:

پیوستگی، پیام پیروزمندان است. پیوستگی، جان‌پناه امیدواران است. پیوستگی، میوه‌ی ارتباط است. حلاوت‌اش، ابدی و ماندگار. ارتباط، هوای تنفس زندگی‌ست. انسان، با کلید ارتباط، دروازه‌های معراج را گشوده است. ارتباط شالوده‌ی اشرفیت آدمی بر کائنات است. خلافت خلاقیت بر روی زمین است.

امروز روز ارتباطات و روابط عمومی است؛ در همه جهان. ویروس منحوس کرونا، باز هم یادآوری کرد که ارتباط و رابطه، برای انسان، از نان شب هم واجب‌تر است. از سوی دیگر، روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های مختلف، با حساسیت‌های زیاد مواجه شدند و خطیر بودن جایگاه‌شان، برای همگان یادآوری و اثبات شد. اما نمی‌توان از گسترش شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های دائما نوشونده‌ی ارتباطی و اطلاعاتی، چشم پوشید. این مسیر پرپیچ و خم، دائما با شگفتی‌ها و تازگی‌های بسیار همراه است. همین‌جاست که هنر رابطه، فراوان به کار می‌آید. جامعه، دائما پویاتر و آگاه‌تر می‌شود و عطش دانستن، بالا و بالاتر می‌گیرد. بنابراین روابط عمومی‌ها، برخلاف تصور عده‌ای، نقش‌شان در جامعه و تاثیرگذاری‌شان بر افکار عمومی، دائما پررنگ‌ و رنگین‌ می‌شود.

آنچه در این میان، اهمیتی صدچندان می‌یابد، نقش عشق در کار است و خلاقیت پیوسته. روابط عمومی‌ها اگر از قاعده‌ی کارمندی به پهنه‌ی علاقه‌مندی عزیمت کنند، نتیجه تلاش‌شان، آنچنان شکوفایی به بار می‌آورد که ذهن و بیان همگان را عطرآگین خواهد ساخت. بله، «عشق» اسم رمز امروز موفقیت روابط عمومی‌ها است و «خلاقیت»، موتور محرک آنان. با این نگاه، به‌زودی ما شاهد برافتادن طرح‌های ناکارآمد و برآمدن نقش‌های تازه و گویا خواهیم بود. جهان نیز، این‌چنین زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر است. روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران، فناوران، نوآوران، خلاقان و مردم عزیزم تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت مدام برای‌شان دارم.

پرویز کرمی

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری