در نمایشگاه اینوتکس امسال، بانوان پیشگام کارآفرین نحوه گذر از چالش‌های موجود بر سر راه توسعه کسب‌وکارهای خود را ارائه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری امسال نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) پارک فناوری پردیس، با رویدادی متفاوت آغاز شد. این نمایشگاه در سال 1400 میزبان بانوان کارآفرین و موفقی است که توانسته‌اند از میان چالش‌های موجود در دنیای مردانه کسب‌وکارها به سلامت عبور کنند و اشتغالی پایدار داشته باشند.

پاویون زنان پیشگام کارآفرین سقفی برای گرد هم جمع شدن و نمایش دستاوردهای 30 بانوی توانمند کارآفرینی است که می خواهند تجربیات خود را با دیگر بانوانی که در ابتدای راه هستند و می خواهند در این مسیر گام بردارند. در این رویداد فرصتی فراهم شده تا توانمندی بانوان پیشگام کارآفرین ارائه شود و سطح مشارکت اقتصادی زنان در جامعه ارتقا یابد.

این پاویون روز گذشته همزمان با افتتاح نمایشگاه اینوتکس میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شد. ستاری پس از افتتاح این پاویون در جمع بانوان موفق حضور یافت و با آنها گفت و گو کرد تا از نزدیک با دستاوردها و چالش‌های موجود بر سر راه توسعه کسب و کار بانوان آشنا شود.  

سیده فاطمه حسینی مشاور معاون علم و فناوری رییس جمهوری نیز در این بازدید به تشریح اهداف و برنامه‌های پاویون پرداخت و ارائه نمونه‌های موفق زنان در فضای اینوتکس به مخاطبان این نمایشگاه را گامی در راستای هدف ارتقای مشارکت اقتصادی زنان دانست.

 

ارائه تصویری درست از بانوان موفق

پاویون زنان پیشگام کارآفرین 28 تا 31 اردیبهشت ماه در نمایشگاه اینوتکس برپا است. در این 4 روز، 30 بانوی موفق که به عنوان مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعالیت می کنند به علاقه‌مندان خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهند کرد.

برپایی این پاویون، منجر به افزایش تعاملات موثر میان زنان موفق کارآفرین با سایر فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری می شود و تصویری درست از بانوان موفق را به نمایش می‌گذارد.

حضور زنان موفق کارآفرین از شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع خلاق، شتابدهنده ها و مراکز نوآوری در این پاویون و همچنین برگزاری نشست‌های متعدد برای ارائه تجربیات، می‌تواند گامی در راستای ارتقای وضعیت زنان در زیست‌بوم نوآوری و فناوری باشد.

بازدیدکنندگان، علاقه‌مند و همچنین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه می‌توانند با حضور در پاویون زنان پیشگام کارآفرین از تجربیات زنان موفق کارآفرین در زمینه چگونگی عبور از چالش‌ها و همچنین کسب موفقیت در تولید محصولات دانش‌بنیان و یا خدماتی با ایده‌های نو بهره گیرند.