بر اساس گزارش جدید شورای دانشجویان بین المللی استرالیا، 93درصد از دانشجویان بین‌المللی با مشکلات قابل توجه روحی و روانی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی در حوزه مهاجرت‌های بین‌المللی که با هدف افزایش آگاهی انجام شد، 607 پاسخ از دانشجویان دریافت کرد که از میان آنان، 60درصد دانشجویانی بودند که به استرالیا سفر نکرده اند، در حالی که 244 دانشجو، پیش از مهاجرت در این کشور زندگی کرده بودند.

در این گزارش بر نگرانی جدی از  بهداشت روانی دانشجویان محصور در خارج از کشور تاکید شده و نتایج حاصل از این نظرسنجی نگرانی‌ها را افزایش داده است.

به گفته این گزارش، یافته‌ها از نتایج نظرسنجی ناراحت کننده بود چراکه از هر 10 دانش آموز ، 9 نفر اعلام کردند که با توجه به وضعیت خود دچار استرس شده اند؛ همچنین بیش از دو سوم آنان اضطراب یا افسردگی تشخیص داده شده است.

بر اساس این گزارش ، بسیار نگران کننده 27درصد از دانشجویان بین‌المللی با بحران‌های روحی دست و پنجه نرم می‌کنند و از نظر بالینی نشانه‌های اضطراب یا افسردگی را از خود نشان می دهند. فقط 7درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که تأثیر قابل توجهی در سلامت روان آنان ایجاد نشده است.

در این گزارش آمده است بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به عدم اطمینان طولانی از شرایط تحصیلی و کاری، به آسیب‌های روانی و استرس خود اشاره داشتند.

احساس پشیمانی و درماندگی مشترک وجود داشت که آنها بیش از حد در تحصیل خود سرمایه‌گذاری کرده اند و با این تاخیر مداوم، وقت آنان هدر رفته و آینده حرفه‌ای آنها دچار آسیب شده است.

بازخوردهای مهم و چالش برانگیز آنان اضافی شامل انگیزه دانشجویان از تدریس صرفاً نظری در درجاتی مانند پزشکی، تحت فشار قرار گرفتن برای ازدواج به دلایل فرهنگی و انصراف از تحصیل، فروپاشی ازدواج به دلیل فاصله و استرس، و شرم و تحقیر خانواده و دوستان بود.

حدود 91درصد از پاسخ دهندگان گفتند که خواهان حمایت و منابع حمایتی بهداشت روانی برای دانشجویان بین‌المللی هستند. از یافته های دیگر این گزارش این بود که 64درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از کیفیت و تجربه یادگیری آنلاین راضی نیستند.

عواملی چون عدم تعامل با همسالان و کارکنان آموزشی، اختلاف منطقه زمانی، عدم توانایی دسترسی به منابع علمی، از دست دادن ارتباطات و تجربه چالش‌های تازه از مهم‌ترین پیامدهای مسدود شدن مسیر تحصیل آنان بود.

حدود 92درصد پاسخ دهندگان از مشکلات مالی رنج برده اند و دو سوم دانشجویان نیمه وقت یا شغل خود را در استرالیا از دست داده بودند. دانشجویان تأکید کردند که پرداخت شهریه خود به دلار استرالیا بدون اینکه بتوانند درآمد اضافی در استرالیا کسب کنند فشار زیادی است.

این گزارش همچنین خاطر نشان کرد که 96درصد از پاسخ دهندگان از کاهش شهریه حمایت می‌کنند و 36درصد نیز به کشور دیگری سفر کرده اند.

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی پای نیوز