در گزارش نمایندگان مجلس بریتانیا به دلیل اینکه بی بی سی نسبت به تامین منابع مالی خود بی‌توجه است، به شدت از این بنگاه انتقاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ددلاین، بی‌بی‌سی به خاطر شانه خالی کردن از کاهش محتوای خود و به دلیل اینکه به اندازه کافی به کاهش درآمدهایش اهمیت نمی‌دهد مورد انتقاد قانون‌گذاران بریتانیایی قرار گرفته است.

در گزارشی که توسط کمیته حساب‌های عمومی پارلمان بریتانیا تنظیم شده، آمده است که بی‌بی‌سی نسبت به مجموعه‌ای از چالش‌های مالی و بازرگانی خود در تاریخچه تقریباً ۱۰۰ ساله فعالیت هایش بی‌اهمیت رفتار می‌کند.

اما بی‌بی‌سی اعلام کرده که این گزارش شواهدی را که آنها به کمیته ارائه داده اند، نادیده گرفته است.

این شبکه در بیانیه‌ای گفته است: «ما تلاش‌های بسیاری کرده‌ایم که تاکید کنیم خطری که بی‌بی‌سی با آن روبرو است، بالاست. ما همچنین خیلی واضح توضیح داده‌ایم که چطور چالش‌هایی که با آنها مواجه هستیم به طور مستقیم بر استراتژی‌مان اثر می‌گذارند.»

در گزارش ۱۸ صفحه‌ای پارلمان عنوان شده که بی‌بی‌سی از تصمیم‌های سخت حیاتی از جمله کم کردن محتوای خود شانه خالی می‌کند و این در حالی است که خریداران برنامه‌های این بنگاه نیز کمتر شده‌اند. اخیراً هم دفتر حسابرسی ملی، گزارش منفی دیگری ارائه داده بود که نشان می‌داد این شبکه حذف ناگزیر برخی از برنامه‌های خود را عقب انداخته است.

چون بی‌بی‌سی باید تا سال ۲۰۲۲ حدود ۹۵۰ میلیون پوند (۱.۳ میلیارد دلار) پول ذخیره کند تا بتواند با فشارهای مالی و استراتژی جدی خود مقابله کند. تامین سرمایه از طریق اعطای مجوز پخش این شبکه هم که ۳.۵ میلیارد پوند (۵ میلیارد دلار) بود در حال کاهش است و پارسال ۸ درصد کم شد.

این در حالی است که مذاکرات آینده این شبکه با دولت درباره دریافت پول و رقابت سفت‌ و سختی که با شبکه‌هایی همچون نتفلیکس دارد باعث شده فشار بیشتری بر امور مالی آن وارد شود.

از طرف دیگر چند روز پیش مشخص شد مارتین بشیر خبرنگار بی‌بی‌سی در سال ۱۹۹۵ از اسناد جعلی و رفتار گول‌زننده برای مصاحبه معروف خود با پرنسس دایانا پیش از مرگ او، استفاده کرده است. افشای این مسئله باعث شد هر ۲ پسر دایانا، بی‌بی‌سی را محکوم کنند و وزرای دولت نیز به فکر کاهش دادن استقلال و گستره فعالیت‌های این شبکه بیفتند.