ثبت اختراع کمکی بزرگ برای ثبت دستاوردها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌ها و ابتکاراتشان است. افزایش اطلاعات محققان از این حوزه امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پس افزایش آگاهی در زمینه ثبت اختراع و قوانین مرتبط با آن یکی از اهداف کانون پتنت معاونت علمی و فناوری است. برای تحقق این هدف نیز کانون دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. دوره‌­های آموزشی متناسب با نیاز مخاطبان در زمینه ثبت اختراع و حوزه‌های مرتبط با آن و فراهم‌سازی زمینه‌های آموزش با کیفیت مطلوب در تمام نقاط کشور.

پس در گام نخست نیاز مخاطبان این حوزه شناسایی و محتوای متناسب برای رفع نیاز می شود. آکادمی کانون پتنت این کار را انجام می دهد. این آکادمی، با طراحی دوره‌های آموزشی کاربردی، تعیین عناوین آموزشی مرتبط، تدوین سرفصل‌های مناسب، شناسایی اساتید با تجربه و تهیه و تدوین منابع و محتواهای پشتیبان دوره­‌های آموزشی، زمینه‌های افزایش آگاهی عمومی و تخصصی در این حوزه را فراهم می‌کند.

در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری 5 کارگاه برای مخاطبان برگزار شد و با برگزاری این دوره های متنوع گامی برای ارتقا دانش علاقمندان به حوزه مالکیت فکری برداشته شد. آشنایی با مالکیت فکری، پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری های نوآورانه، بررسی شرایط ثبت اختراع با تاکید بر گام ابتکاری به عنوان چالش برانگیزترین شرط، معرفی کانون پتنت و خدمات آن و آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون عنوان این کارگاه ها بود.

خرداد ماه نیز دو کارگاه برگزار می شود. جستجوی پتنت عنوان کارگاهی است که 11 خرداد ماه سال جاری میزبان علاقمندان می شود و آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Lens عنوان کارگاه دیگر است.