یکی از مراکز ایجاد شده در زیست‌بوم نوآوری کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یکی از این خدمات حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد مرکز خدمت‌رسانی یکپارچه برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که هدف آن متمرکز کردن انواع خدمات مورد نیاز این شرکت‌ها در یک ساختمان است.

از جمله اهداف مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان، که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده است، ارائه خدمات تخصصی با توجه به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان است. این مجتمع همچنین برای ایجاد هم افزایی در ارائه خدمات نهاد های گوناگون در تلاش است و بر روی ایجاد نماد فناوری و هویتی نوین در کشور متمرکز است.

در واقع مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان پنجره واحد ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای سهولت ارتباط میان نهاد‌های گوناگون دست اندرکار در امور آنها است.

در طراحی و ساخت این بنا تلاش شده تا حد امکان از برترین فناوری‌های بومی موجود استفاده شود و این بنا در آینده نماد فناوری برتر و ایرانی خواهد بود.

از آنجا که نهاد های گوناگونی از جمله، اداره تامین اجتماعی، اداره دارایی، صنعت و معدن ، گمرک جمهوری اسلامی ودیگر نهادهای همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در رسیدگی به امور شرکت‌های دانش‌بنیان ایفای نقش می‌کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی در  اقدامی نوین نمایندگانی از سازمان‌های مرتبط را گرد هم آورده است تا امکان  دسترسی به این خدمات به صورت یکپارچه در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات این مجتمع به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.