یک شرکت چینی تولیدکننده تاکسی‌های هوایی برقی از ساخت محصولی جدید خبر داده که می‌تواند دو مسافر را در مسافتی ۳۰۰ کیلومتری حمل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، این تاکسی هوایی به صورت خودران طراحی شده و برای انتقال افراد در شهرهای نزدیک به هم کاربرد دارد.

شرکت ای هانگ سازنده این تاکسی هوایی برقی پیش از این هم خودران های هوابرد تولید کرده بود، ولی هیچیک از آنها چنین بردی نداشته‌اند. قرار است این تاکسی هوایی که EH۲۱۶ نام دارد برای انتقال هوایی مسافران بر فراز شهرهای شلوغ و نزدیک به هم مورد استفاده قرار بگیرد.

چین به علت نگرانی‌های امنیتی قصد ندارد به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی اجازه دهد تا تاکسی‌های هوایی ساخت خود را بر فراز آسمان این کشور به پرواز درآورند. دولت این کشور سرمایه گذاری گسترده‌ای در زمینه تولید تاکسی‌های هوایی و خودران انجام داده و انتظار می‌رود ثمرات این همکاری‌ها ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده مشخص شود.

EH۲۱۶ حداکثر ۱۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و حداکثر می‌تواند ۲۲۰ کیلوگرم بار را با خود حمل کند. در صورت شارژ کامل باتری‌ها این تاکسی هوایی می‌تواند حدود ۱۰۰ دقیقه در هوا باقی مانده و پرواز کند. انتظار می‌رود در آینده سرعت پرواز این تاکسی هوایی به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش یابد.