شرکت در کشور شناسایی شدند که با حمایت معاونت علمی و فناوری برای گسترش محصولات حوزه فناوری شبیه‌سازی و انیمیشن در تلاش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ تقلید تقریبی یک عملیات، فرایند، یا یک سیستم را شبیه سازی می نامند. این فناوری کاربردهای زیادی دارد و در حوزه‌هایی چون شبیه‌سازی فناوری برای بهینه‌سازی یا تنظیم عملکرد، مهندسی ایمنی، آزمایش، یاددهی مهارت، آموزش و پرورش و بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این صنعت جهانی در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و بازار آن چند سالی است با فعالیت شرکت های دانش‌بنیان و فناور به شکلی بومی تامین می شود. این فناوری تازه نفس به همراه انیمیشن سازی به صنعتی رو به رشد در کشور بدل شده است و هر روز بر تعداد فعالان این حوزه افزوده می شود.

اما در این میان 5 مجموعه فناور هستند که کار خود را با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتقا داده‌اند.

شرکت بازی سازان نوآوران پارسیان یکی از این مجموعه ها است که محصول پرو اف سی (PRO FC) خود در حوزه شبیه سازی را با همین حمایت‌ها گسترش داده است.

شرکت سرزمین شکلات صفر و یک نیز با استفاده از کمک های ارائه شده محصولی به نام بازی 48 درجه شرقی (بازی تیر انداز) را در کشور تولید کرده است. از دیگر محصولات این حوزه می توان به شبیه‌ساز سه‌بعدی تولید شده توسط شرکت فن آوران پویش گر سه بعدی ارم اشاره کرد.

در این حوزه مجموعه داده سامانه متناوب نیز فعالیت دارد که محصول نوتریکا DLMO را تولید کرده است. رایا پرداز نوین آرتمن هم با تولید  بازی هیجانی تسخیر شدگان به این حوزه ورود کرده است. مجموعه دیگری که در این زمینه فعالیت دارد شرکت ایران نوین کیش است که خدمات طراحی و تولید تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی را ارائه می کند.

ایفا تصویر آریا، آرا تل آفتاب، کهکشان الکترونیک، نوین اندیشه پردازان آمولای، ویژن فن افزار توسعه و زاگرس فیلم شیراز از دیگر شرکت های فعال در این حوزه هستند.