با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، روند آموزش بین‌المللی تغییر کرد به طوری که دانشجویان بسیاری با چالش مواجه شدند و از تحصیل بازماندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بسیاری از کشورهای میزبان دانشجویان بین‌المللی به دلیل بسته شدن مرزها و از دست دادن بودجه حاصل از تحصیل، امسال به میزان 2 میلیارد دلار درآمد از دست می‌دهند.

اما این بحران ناشی از چیست؟ به طور عمده، بخش قابل توجهی از درآمد حوزه آموزش، مربوط به دانشجویانی است که کشورها را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. با شیوع کرونا و تغییر شرایط تحصیل، بسیاری از کشورها، آموزش آنلاین را در دستور کار قرار دادند و از پذیرش حضوری دانشجویان جلوگیری کردند. این روند، مشکلات جدی را برای ادامه این فرآیند به وجود آورد.  

شرایط دشوار برای دانشجویان بین‌المللی

استرالیا در ابتدا مرزهای خود را در ماه مارس 2020 بست و اکنون سخت‌ترین شرایط ورود به حوزه دانشجویان بین‌المللی را در جهان داراست. این موضوع باعث شده است. دانشجویان بین‌المللی که از خارج از کشور تحصیل می‌کنند، اجازه ورود به این کشور را داشته باشند، اگرچه نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر استرالیایی ها از اقدامات حمایت می کنند.

تازه‌ترین آمارها از سال 2021 نشان دهنده کاهش 31 درصدی در شروع دانشجویان بین المللی و 17 درصدی در ثبت نام برای ادامه تحصیل در این کشور است. بسته شدن مرزها چالش‌های بسیار مهمی به وجود می آورد به طوری که سال گذشته، دانشگاه های استرالیا 1.5 میلیارد دلار ضرر کردند.

آسیب فزاینده حوزه تحصیل بین‌المللی

یکی از مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی آینده‌ای بدبینانه را تصویر کرد که زیانی تا 19 میلیارد دلار طی سه سال آینده به دلیل از دست دادن درآمد دانشجویان بین‌المللی متوجه استرالیا شود.

همچنین با از دست دادن 1.15 دلار اضافی، ضربه‌ای گسترده به اقتصاد وارد می‌‌شود و این آسیب، حتی اگر این کشور مرزهای خود را دوباره باز کند ، همچنان ادامه خواهد داشت.

تأثیر ویروس کرونا فقط با بیمار کردن جامعه نمایان نمی‌شود و بحرانی طولانی مدت خواهد بود زیرا دانشجویان بین المللی که سال گذشته در سال 2020 و امسال برای سومین سال پیاپی و همچنین سال بعد در تحصیل بین‌المللی حضور ندارند، دامنه این آسیب را گسترش می‌دهند. نگرانی های مشابهی نیز در اروپا و ایالات متحده مطرح شده است.

 

منبع: پایگاه خبری و تحلیلی پای نیوز