یک نظرسنجی از 5هزار دانشجوی بالقوه برای تحصیل در ایالات متحده نشان داده است که درباره ادامه روند تحصیل و تامین درآمدها نگرانی جدی دارند.
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با وجود این‌که زمینه‌هایی برای ادامه روند تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم شده است، اما 83درصد از دانشجویان بین‌المللی اعلام کردند که هزینه‌های تحصیلی همچنان یک نگرانی اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، 5 هزار و 851 شرکت‌کننده در نظرسنجی، 48درصد به حضور در برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد ، 21درصد کارشناسی، 13درصد دکترا و 12درصد برنامه های گواهی تحصیلی یا دیپلم علاقه‌مند بودند.

 

کاهش تمایل به ادامه تحصیل

به همین ترتیب ، یک نظرسنجی از 800 دانشجوی احتمالی در اوایل سال جاری نشان داد که 76درصد از دانشجویان آینده معتقدند تغییر شرایط سیاسی می‌تواند به بهبود وضعیت دانشجویان بین‌المللی و مهاجران منجر شود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 80درصد از پذیرش دانشجویان بین‌المللی، مربوط به دو یا چند موسسه خواهد بود که نشان دهنده تنگاتنگ بودن فضای رقابتی است.

همچنین محدودیت‌‌های مهاجرتی به 38درصد، کاهش تمایل نسبت به زندگی و کار در ایالات متحده پس از فارغ التحصیلی را به همراه داشت؛ فرصت های شغلی در کشور خود پس از فارغ التحصیلی نسبت به کار نیمه وقت ، دوره کارآموزی به ترتیب با 30درصد و 28درصد تمایل را نشان دادند.

ظرفیت‌های شغلی و تحصیلی یک عامل بسیار تعیین کننده در جهت دادن دانشجو به سمت مقاصد مهاجرتی است و اکنون با توسعه ظرفیت داخلی تلاش می‌کنند این ظرفیت بالقوه را بالفعل کنند.

چگونگی تأمین هزینه آموزش آنلاین و در دسترس بودن بودجه موضوعی است که ذهن دانشجویان را درگیر کرده است. توانایی کار و تحصیل همزمان توانایی تأمین هزینه فارغ‌التحصیلی و چالش‌های کارآموزی، موضوعی است که دانشجویان بین‌المللی به دنبال آن هستند.

 

 

منبع: پایگاه خبری و تحلیلی پای‌نیوز