معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با استقبال مسئولان استانی وارد خراسان رضوی شد تا با افتتاح مراکز نوآوری، فعالیت‌های فناورانه شتاب بگیرد.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری در جریان سفر یک روزه به خراسان رضوی، ضمن افتتاح این مراکز، با فعالان زیست‌بوم نوآوری استان گفت‌وگو می‌کند و زمینه برای حمایت از توسعه بستر فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور فراهم خواهد شد.
بازدید از توانمندی‌های حوزه دریایی
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین بخش از این سفر استانی، از صنایع موسی‌بن جعفر بازدید می‌کند. این واحد صنعتی و فناور در حوزه صنایع دریایی و تاسیساتی فعال ایت و در زمینه، پایش، حفاظت و تعمیرات اساسی تجهیزات دریایی، صنعتی و فناور فعال است.
 
افتتاح خانه خلاق و نوآور حوزه تولید محتوا
وی در ادامه بازدیدهای خود، خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک را افتتاح می‌کند.  خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، زیست‌بومی تخصصی در حوزه تولید محتوا است که با زیرساخت‌هایی همچون استودیو تصویر، صدا، انیمیشن، فضای اشتراکی زمینه را برای تولیدات چندرسانه‌ای توسط شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها فراهم می‌کند.
این مجموعه با بهره‌مندی از آزمایشگاه تولید محتوا، استودیو صدا و تصویر و با همراهی تیم تخصصی تجاری‌سازی برای کمک به بازار کار و فعالان این حوزه، بر بستر خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک زمینه را برای تولید و تجاری‌سازی محتوای دیجیتال فراهم می‌کند.
 
دیدار با تولیت آستان قدس رضوی
ستاری همچنین با حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار خواهد داشت تا ضمن ارائه دستاوردها و توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری درباره ظرفیت اشتغال نوآورانه و فناورانه در استان، توسعه صنایع خلاق و فرهنگی و چگونگی توسعه این زیست‌بوم در استان گفت‌وگو کنند.
 
افتتاح فاز اول مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد، بخش دیگری از سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی است. این مرکز با هدف آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه پژوهش‌های کاربردی در حوزه سلول‌های بنیادی افتتاح خواهد شد و میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور فعال در این حوزه می‌شود.
 
افتتاح پردیس هوش مصنوعی 
در ادامه این سفر یک روزه، شرکت دانش‌بنیان «پارت» میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری می‌شود تا ضمن افتتاح پردیس هوش مصنوعی از واحدهای فناور مستقر در این مرکز بازدید کند. این شرکت دانش‌بنیان با هدف توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور در حوزه پردازش اطلاعات مالی فعالیت می‌کند.
بازدید از واحدهای فناور مستقر در کارخانه نوآوری مشهد و نشست با مسئولان استانی با محوریت توسعه زیست‌بوم نوآوری و رونق اقتصاد دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی است.