طبق بیانیه ای جدید حمله سایبری به بزرگترین توزیع کننده محصولات گوشتی جهان از نوع باج افزاری بوده است و کاخ سفید نیز در این زمینه واکنش نشان داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، براساس گزارش شرکت توزیع محصولات گوشتی JBS به دولت آمریکا، حمله سایبری که فعالیت‌های تولیدی این شرکت را در دو کارخانه آمریکا و استرالیا مختل کرده در نتیجه نفوذ یک باج افزار بوده است.

در این میان کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: ایالات متحده آمریکا با دولت روسیه تماس گرفته و اف بی آی نیز مشغول تحقیق در این باره است. کاخ سفید در خصوص این موضوع به طور مستقیم با دولت روسیه تماس گرفته و پیامی منتقل شده که دولت‌های مسئول به مجرمان سایبری باج افزاری پناه نمی‌دهند.

JBS بزرگترین توزیع کننده محصولات گوشتی در سراسر جهان است که روز گذشته از حمله سایبری خبر داد. به طور دقیق‌تر این حمله باج افزاری به تعطیل شدن کشتارگاه JBS در تمام واحدهای آمریکا و فعالیت‌های این شرکت در استرالیا منجر شد.

البته گفته می شود هم اکنون این شرکت به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در برطرف کردن حمله سایبری دست یافته است. طبق بیانیه شرکت، بخش اعظم واحدهای فراوری گوشت گوساله، خوک، ماکیان و غذای آمادهJBS از امروز فعالیت خود را از سر می‌گیرند. این درحالی بود که با انتشار خبر حمله سایبری، نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت مواد غذایی افزایش یافت.

JBS در حالی با حمله سایبری روبرو شده که چندی قبل بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا (کلونیال پایپ لاین) به دلیل حمله باج افزاری با اختلال سوخت رسانی روبرو شد.