داده های یک مؤسسه تحقیقاتی نشان داد که شیوع ویروس کرونا منجر به کاهش مشارکت 50 درصدی دانشجویان بین‌المللی در برنامه‌های آموزشی در سال 2020 شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در سال 2020، بیش از 37هزار دانشجوی بین‌المللی وجود داشتند که بیش از 500هزار هفته آموزشی را در برنامه‌های آموزشی ایالات متحده تحصیل می‌کردند. این در حالی است که سال 2019 بیش از 75هزار دانشجوی بین‌المللی وجود داشتند که بیش از یک میلیون هفته دانشجویی به آموزش آنان اختصاص می‌یافت.

با شیوع ویروس کرونا اما چالش‌ها برای دانشجویان بین‌المللی شروع شد به طوری که این روند منجر به کاهش 50 درصدی دانشجویان بین المللی در برنامه های فشرده انگلیسی در ایالات متحده شده است. گزارش‌های تحلیلی نشان می‌دهد استقبال دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان نسبت به تحصیل در این کشور کاهش یافته است.

دانشجویان چینی با سهم 24.5 درصد از کل 37هزار و 365 دانشجوی بین‌المللی، جامعه مهاجران را در سال 2020 تشکیل می‌دهند. در حالی‌که 47 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

پس از آن 880 دانشجو از عربستان سعودی ، 285 دانشجو از ژاپن ، 837 نفر از برزیل و 682 نفر از کره جنوبی در فرآیند تحصیل مشارکت داشتند.

این کاهش قابل توجه فقط مربوط به ایالات متحده نیست و گزارشی از سایر مقاصد میزبان اصلی برای مهاجرت تحصیلی نشان می‌دهد حدود 50 تا بیش از 80درصد کاهش مهاجرت، طی سال گذشته رخ داده است.

در این نظرسنجی داده ها از هر دو کالج و دانشگاه و همچنین ارائه دهندگان مستقل در سراسر ایالات متحده جمع آوری شده است.

با گذشت زمان ، در 40 سال گذشته با دوره های رشد و کاهش شدید ، تعداد دانش آموزان با نوسانات قابل توجهی روبرو شده است.

تعداد دانشجویان بین المللی فقط حدود 4درصد کاهش یافته است که کمتر از 3000 دانشجو را نمایان می‌کند. موضوعی که نشان دهنده ایجاد ثبات در بخش مهاجرت بین‌المللی در ایالات متحده بود.

 

منبع: پایگاه خبری و تحلیلی پای‌نیوز