یک نماینده مجلس ضمن تاکید دوباره بر حمایت از شرکت‌های خلاق، نقش آنها را همسنگ نقش شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری مصطفی نخعی نماینده مردم در حوزه انتخابیه سربیشه و نهبندان، در این باره گفت: در کشورهای توسعه یافته ارتباط میان صنعت و نهاد دانشگاه، بسیار عمیق و ارگانیک است، متاسفانه این ارتباط در کشور ما برای سال‌ها چندان گرم و دامنه‌دار نبوده است. از این رو شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، همان حلقه گمشده‌ای است که می‌تواند ارتباط میان خلاقیت، نوآوری، فناوری دانشگاه و بخش تولید و صنعت را برقرار کند و توسعه بخشد.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، در زمینه اقتصاد مقاومتی، نیز لازم است تا این قبیل شرکت‌ها مورد حمایت تام قرار گیرند. ما نیز در مجلس، هر آنچه در توان داریم برای تخصیص این حمایت به کار خواهیم بست، تا بیشترین تسهیل ایجاد شود و مانع‌زدایی لازم صورت گیرد.

 

نخعی گفت: با توجه به اینکه امسال سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام گرفته است، لازم است تا این حمایت‌ها افزون شود. منوط به اینکه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان نیز ماموریت اصلی خود را انجام دهند و دچار حاشیه نشوند. در مورد مکانیزم حمایت از شرکت‌های خلاق نیز باید گفت، همه ما مشاهده می‌کنیم که جوانان خوب ما در حوزه صنایع نرم و خلاق، چه اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

 

این عضو قوه مقننه در تشریع بیشتر این موضوع، افزود: محصولات و خدمات نوآورانه و خلاق عرضه شده در حوزه گردشگری، صنایع دستی، سمعی و بصری و اقتصاد دیجیتال مبین این موضوع است. به نظر من اسم مهم نیست و هر جا که خلاقیت وجود داشته باشد، باید حمایت کرد. بنابراین فرقی نمی‌کند که نام شرکت خلاق است یا دانش‌بنیان، تا زمانی که این شرکت‌ها در مسیر اشتغالزایی با ابزار فناوری و نوآوری گام بر می‌دارند و در تلاش هستند که اقتصاد مقاومتی را تقویت کنند باید از آنها حمایت کرد، ما نیز در مجلس، قطعاً حمایت از شرکت‌های خلاق را نیز مانند دانش‌بنیان‌ها مد نظر قرار خواهیم داد.