فعالان خلاق و فناور حوزه سینمایی تسهیلات کرونا با سود 12 درصد دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری با توجه به آسیب‌دیدگی شرکت‌های خلاق از همه‌گیری ویروس کووید 19، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در تلاش است تا از طریق رایزنی با دیگر نهادهای دولتی، تا حد امکان منابع موجود را برای حیات بخشی بیشتر به زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق جذب کند.

یکی از زیرشاخه‌های مهم صنایع نرم و خلاق و مورد حمایت ستاد، حوزه سمعی و بصری و سینمایی است.

بسیاری از شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های فعال در این حوزه از آسیب‌های کرونایی بی‌نصیب نماندند.

پیش از این معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی وام‌های را برای جبران خسارت ناشی از کرونا به شرکت‌های خلاق فعال در همه حوزهها اختصاص داد.

در حال حاضر نیز عرصه‌های پشتیبانی فنی سینمایی، تهیه‌کنندگان دارای پروانه ساخت دارای اعتبار، صدابرداران، کارگردانان و دیگر اشخاص و شرکت‌ها و موسسات، به ویژه موسسات خلاق و فناور می‌توانند از وام ویژه کرونا که از مسیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص یافته است، بهره مند شوند. این وام با سود 12 درصد اعطا می‌شود.

علاوه بر این ، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، رایزنی‌های مختلفی انجام داده است تا در همکاری با ارگان‌های مختلف، تنوع منابع مالی و تسهیلاتی در اکوسیستم فرهنگی و نرم و هویت‌ساز کشور افزایش یابد.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق که به صورت تخصصی به شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های این حوزه خدمات مالی ارائه می‌دهد، یکی از تلاش‌های صورت گرفته در همین مسیر است.