معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان مازندران سفر کرد تا ضمن افتتاح مرکز نوآوری آمل با فعالان فناور مستقر در استان گفت‌وگو کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صبح امروز با هدف بازدید از مراکز فناوری و گفت‌وگو با فعالان زیست‌بوم نوآوری وارد استان مازندران شد و مورد استقبال مسئولان و فناوران قرار گرفت.

افتتاح مرکز نوآوری آمل

مرکز نوآوری آمل نخستین میزبان کاروان نوآوری و فناوری خواهد بود. این مرکز نوآوری در زیرساختی به مساحت 1500 متر مربع در 3 طبقه ظرفیت میزبانی بیش از 36 واحد فناور برخوردار است. در حاضر 3 شرکت دانش بنیان و 17 شرکت فناور فعال در حوزه فناوری‌های دانش آموزی، الکترونیک، برق قدرت، صنایع شیمیایی سبز و نرم‌افزارها و خدمات حوزه فناوری‌های دیجیتال در این مرکز نوآوری استقرار دارند.

این مرکز نوآوری زیر نظر پارک علم و فناوری با حمایت‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تجهیز این مرکز کار خود را آغاز کرده است و از آن‌جاکه 55 درصد صنایع استان در حوزه های ریخته گیری خودروسازی و فنی و مهندسی در آمل تمرکز دارد، این مجموعه نیز با هدف پشتیبانی و تامین نیازهای فناورانه صنایع ایجاد شده است.

در حال حاضر 101 نیروی انسانی به صورت مستقیم در این مرکز نوآوری فعالیت می‌کنند که در حوزه‌های تخصصی و فناوری دانش‌آموخته‌اند و 37 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهد.

همچنین با افتتاح شتابدهنده سایکو در دل این مرکز نوآوری، توسعه فناوری‌های دانش آموزی شتاب می‌گیرد. این شتابدهنده با مساحت 200 مترمربع در مرکز نوآوری آمل، اکنون میزبان 4 تیم فناور است که در مرحله استقرار ایده قرار دارند.

بازدید از توانمندی‌ها و دستاوردهای فناورانه حوزه سلامت

واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دستاوردهایشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ارائه می‌کنند. در حال حاضر حدود 20 واحد فناور ذیل این مرکز رشد فعال هستند که 13 واحد در مازندران استقرار دارند.

این شرکت‌ها دستاوردهای مختلف خود در حوزه سلامت از جمله یخچال‌های مخصوص واکسن با قابلیت نگهداری دما در مدت طولانی، شناساگرهای گاز رادئون، فرآورده‌های دانش‌بنیان گیاهی، کمپوست و کودهای زیست‌سازگار را در تولید مواد اولیه، کیت‌های تشخیصی، تجهیزات پزشکی و سلامت را به بازار عرضه کرده‌اند.

افتتاح مرکز نوآوری در حوزه علوم کشاورزی و دامی

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی مقصد بعدی ستاری است. این مرکز نوآوری در 3300 مربع توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تجهیز حمایت شده و زمینه استقرار واخدهای فناور در بخش نخست این مرکز نوآوری مستقر شده است.

ظرفیت 80 تیم نوآور و فعالان فناور در این مرکز پیش‌بینی شده است که 5 تیم فناور دستاوردهایشان را ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها در حوزه کشاورزی، علوم زیستی، دام، طیور و آبزیان فعال هستند. همچنین دستاورد یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه کرونا رونمایی خواهد شد.

بازدید از ساختمان پارک علم و فناوری مازندران و گفت‌وگو با واحدهای فناور مستقر در این پارک علم و فناوری از دیگر بخش‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان مازندران است.