طرحهای پژوهشی برای بهینه کردن یادگیری غیرحضوری در محیطهای مجازی توسط ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی حمایت میشود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری با شیوع ویروس کرونا و محدود شدن امکان یادگیری حضوری، فرصتی به وجود امد تا نوآوریها و فناوریها در حوزه آموزش آنلاین و مجازی توسعه پیدا کند. اما یکی از چالشهای این نوع از یادگیری، وجود محیطهای آموزشی مجازی است که کاربران را در یادگیری بهتر یاری میکند.
بر همین اساس ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی با هدف ایجاد محیطی الگو و مبتنی بر دانش شناختی متناسب با ویژگیهای بومی کشور،پژوهشهای کاربردی مرتبط را مورد حمایت قرار خواهد داد.
کمک به توسعه مهارتها و توانمندیهای شناختی تدریسکنندگان و فراگیران به کمک ارتقای مهارتهای شناختی این دو قشر، زمینهای ای است که این ستاد بستر توسعه پژوهشها را در آن فراهم میکند.
فعالان زیستبوم نوآوری و فناوری از دانشگاهیان تا شرکتهای فعال در این حوزه میتوان طرحنامههایشان را مبتنی بر الگوهای کارآمد و شناخته شده در مسیر این حمایتها قرار بدهند.
تجربههایی که در مسیر مقابله با ویروس کرونا و ادامه روند آموزش مجازی در مدرسهها و بخشهای دانشگاهی پیش گرفته شد، فرصتی است تا نوآوریها به یک الگوی پایدار در حوزه علوم و فناوریهای شناختی تبدیل شوند.
متقاضیان میتوانند تا دهم تیرماه سال جاری مبتنی بر الگوی راهنمای پژوهشی، طرحهای خور را به کارتبال کاربری خود در ستاد علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.