سقفی برای نمایش دایمی محصولات با فناوری بالای صادراتی ایران‌ساخت ایجاد شد تا این توانمندی‌ها به بازار جهانی معرفی شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ایجاد خانه نوآوری و فناوری ایران توسط معاونت علمی و فناوری، گفت: این خانه فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران ایجاد شده است تا محلی باشد برای «ارائه محصولات با فناوری بالای صادراتی»، «معرفی توانمندی‌های ایران‌ساخت به بازدیدکنندگان خارجی» و «تشکیل هاب صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق دارای پتانسیل صادراتی».

وی افزود: خانه نوآوری و فناوری ایران در فضایی به وسعت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با ظرفیت معرفی بیش از 800 کالا از 300 شرکت دانشبنیان و خلاق در فاز نخست در نمایشگاه بین‌المللی تهران ایجاد شده است و در فازهای بعدی محصولات دیگری نیز اضافه خواهد شد تا پتانسیلهای صادراتی محصولات دانشبنیان را به هیاتهای خارجی معرفی کند.

به گفته قلعه‌نوی، برگزاری نشستهای تخصصی رودررو با هیاتهای خارجی و انجام امور کارگزاری صادراتی محصولات دانشبنیان در قالب شرکتهای مدیریت صادرات EMC از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.

وی ادامه داد: نمایشگاه دایمی ایران‌ساخت 12 بخش تخصصی فناورانه شامل ماشین‌آلات، حمل‌ونقل، برق و الکترونیک، کشاورزی، مواد پیشرفته، صنایع فلزی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت و صنایع خلاق، نرم‏افزار و اپلیکیشن، بازی، انیمیشین، صنایع دستی و غیره ایجاد شده است. همچنین خانه هوشمند دانشبنیان با تجهیز توسط 80 شرکت دانشبنیان و 220 محصول نیز در آن مستقر است.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بخش تخصصی سیمیلاتورها (شبیهسازها)، مونه اتاق عمل و اتاق ICU بیمارستانی با تجهیزات ایران‌ساخت، امکانات سالن کنفرانس و برگزاری جلسات رودرو، فضای کار اشتراکی و اختصای برای کادر اداری و واسطه‌های صادراتی، سالن جلسات VIP و کافه تجارت از دیگر بخش های این خانه نوآوری است.