یک شرکت دانش‌بنیان با ایجاد پلتفرم‌های نوآورانه ضمن ایجاد تحول، اشتغال قابل توجهی در حوزه صنعت ساختمان ایجاد کرد.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،نیر چاوشی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آینده پژوهان نوآور کار گشا، در این باره گفت: ما یک مجموعه دانش‌بنیان هستیم که در زمینه تلفیق فرایندهای نوآورانه و فناوری محور با حوزه خدمات مهندسی و صنعت ساختمان در حال فعالیت هستیم. یکی از محصولات ما در این حوزه پلتفرم «کارگشا» است. در این پلتفرم برای مجموعه قابل توجهی از متخصصین و استادکاران حوزه صنعت ساختمان اشتغال‌زایی شده است.

وی افزود: هر شهروند و مصرف کننده که به خدمات ساختمانی در تمام حوزه‌ها نیاز داشته باشد با مراجعه به این پلتفرم ، تخصص مورد نظر را انتخاب می‌کند و ما مهندس، تکنیسین و یا استاد کار مربوطه را برای وی اعزام خواهیم کرد.  این سامانه تمام حوزه‌های ساختمانی از قبیل، طراحی، نظارت، اجرا، بازسازی، تخریب و نگه‌داری را تحت پوشش قرار داده است.

 

این فعال دانش‌بنیان با اشاره به لزوم توجه به فناوری در صنایع سنتی، گفت: مشتری خیالش راحت است که این استادکار از سوی یک شرکت معتبر دانش‌بنیان اعزام شده است و در صورت بروز مشکل، شرکت پاسخگو خواهد بود، به همین دلیل  استقبال از این خدمت بسیار خوب بوده است. تمام خدمات مانند نصب پارکت، سقف کاذب، تعمیر کولر و آبگرمکن، بازسازی، دکوراسیون

فضای سبز و محوطه سازی، تأسیسات الکتریکی، تاسیسات مکانیکی، سازه، عملیات اجرایی، هوشمند سازی، تعمیر و نگهداری، آسانسور و پله برقی، موتورخانه، فضای سبز و روفگاردن، نماشویی، استخر، دستگاه های سرمایش و گرمایش، کفسابی، باغبانی، رفع گرفتگی لوله و تخلیه چاه، تعمیر و رفع نشتی آب و دیگر خدمات تخصصی، در سامانه کارگشا، ارائه شده است.

 

چاوشی همچنین افزود: دیگر محصول ما سامانه «متری چند دات کام» است که یک نرم‌افزار کنترل پروژه تحت وب است. شخص سازنده ساختمان اطلاعاتی مانند متراژ را وارد می‌کند و برخی گزینه‌ها مانند مصالح ساختمانی مورد نظر را تیک می‌زند، سپس سامانه برای وی هزینه ساخت هر متر مربع از ساختمان را محاسبه می‌کند. بیشتر مشتریان ما شرکت‌های بزرگ ساخت و ساز هستند، زیرا استخدام یک نفر به عنوان مسئول کنترل پروژه هزینه قابل توجهی در بر دارد، در حالی که این پلتفرم این کار را برای آنها انجام می‌دهد.