توسعه فضای کسب‌وکار برای فعالان صنعت آزمایشگاهی موضوعی است که معاونت علمی و فناوری با ارائه بسته حمایت خدمات مشاوره در زمینه بیمه و مالیات، توسعه بازار و فروش و مشاوره عمومی مدیریت دنبال می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، از جمله برنامه‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از مراکز عضو ارایه بسته حمایت «خدمات مشاوره در زمینه بیمه و مالیات»، «توسعه بازار و فروش» و «مشاوره عمومی مدیریت» است. این کار با هدف کمک به رشد آزمایشگاه‌ها در زمینه مدیریت منابع انسانی، بهبود و توسعه فضای کسب و کار خدمات آزمایشگاهی و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری اجرایی می‌شود.

میزان حمایت شبکه از هر آزمایشگاه در این طرح، پرداخت 100 درصد هزینه خدمات مشاوره تا سقف 15 میلیون ریال از مجموع هزینه‌ خدمات مشاوره دریافتی در همه سرفصل‌های مشاوره است.

همچنین با هدف آموزش عمومی کارشناسان مالی آزمایشگاه‌ها در زمینه امور مالیاتی، کارگاه آموزشی «بایدها و نبایدهای مالیاتی» با حضور 55 نفر از کارشناسان مالی مراکز عضو برگزار شد.

کمک به توسعه بازاریابی و اطلاع‌رسانی خدمات قابل ارایه آزمایشگاه‌ها، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را به برگزاری کارگاه‌ آموزشی «بازاریابی دیجیتال» با حضور 30 نفر از نمایندگان آزمایشگاه‌ها در اردیبهشت‌ماه سال جاری ترغیب کرد.