معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هر هفته تعداد قابل توجهی رویدادهای مختلف ترویجی برای آشنایی با شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، در مراکز مختلف، دانشگاهی و صنعتی کشور برگزار می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فعالان فناور و دانش‌بنیان و خلاق در سراسر کشور، در مسیر کار با چالش‌ها و سوالات بسیاری مواجه هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به دلیل تماس مستقیم با فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور با نیازهای آنان آشنا است.

به همین دلیل رویدادهای مختلفی را برنامه‌ریزی می‌کند تا پاسخگویی این نیازها باشد.

آشنایی با فرآیندهای ارزیابی و حمایت های دانش‌بنیان  در آذربایجان شرقی، یکی از رویدادهای برنامه‌ریزی شده برای روزهای آتی است.

تاریخچه اجرای قانون دانش بنیان، معرفی فرآیند ارزیابی دانش بنیان، نحوه ثبت نام شرکت‌ها، شاخص‌های اصلی ارزیابی دانش بنیان، انواع شرکت‌های دانش بنیان و معرفی انواع حمایت‌ها، از جمله سرفصل‌های تدریس شده در این دوره خواهد بود.

دوشنبه 7 تیر،  ساعت 15، زمان تعیین شده برای این وبینار ترویجی است.

 

آشنایی با فرآیندهای ارزیابی و حمایت‌ از شرکت های دانش‌بنیان و خلاق، نام رخداد دیگری است که در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به ویژه دانشجویان این نهاد می‌توانند در چهارشنبه 9 تیر 1400 ساعت 14 ، در این وبینار شرکت کنند.

 

رویداد ارائه نیازهای فناورانه در حوزه ی ابزار دقیق و اتوماسیون نیز از سلسله رویدادهای تاب آوری و رقابت‌پذیری زنجیره‌ای ارزش است.

 

صنایع نیروگاهی، صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صنایع فولاد، ذوب معدن و سیمان و صنایع خودرو از جمله صنایع حاضر در این رویداد هستند. زمان برگزاری رویداد، 28 تیر ماه 1400 است.