یک مجموعه خلاق با ایجاد اپلیکیشن‌های تخصصی ویژه کودکان تلاش دارد تا سلامتی آنها را ارتقاء بخشد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، رکسانا اربابی نژاد  مدیر عامل شرکت خلاق رایان پژوهان مهر پویا در این باره گفت: در روزگاری که همه امور هر روز بیش از پیش به سمت مجازی‌شدن پیش می‌رود و از خانه می‌توانید کارهای روزمره را انجام دهید، طبعا بچه‌ها هم کمتر از همیشه از خانه خارج می‌شوند و تحرکشان روز به روز کمتر می‌شود. این بی‌تحرکی می‌تواند از سنین کودکی خطرات جدی برای آنها داشته باشد. شرکت رایان‌پژوهان مهرپویا با در نظر گرفتن این آسیب‌ها تلاش کرده‌ است ایده قدیمی‌اش در خصوص آموزش دقیق و موثر ورزش به بچهها را در فضایی جدید اجرایی کند.

 

این فعال صنایع نرم و خلاق در ادامه افزود: تلاش ما تبیین ورزشی است که متناسب با جسم و روح و روان کودکان باشد و بیشترین منفعت و طولانی ترین تاثیر را برایشان بیاورد.  شرکت خلاق رایان پژوهان مهر پویا از سال 97  با هدف علاقه‌مندکردن کودکان به ورزشی که هم ساده باشد و هم قابلیت اجرا در خانه را داشته باشد اپلیکیشنی به نام تیله را طراحی کرد تا گروه سنی 2 تا 13 سال بتوانند با ورزش سلامتشان را تضمین کنند.

 

اربابی نژاد ضمن توضیح نقش کلیدی ورزش در سنین پایین گفت: ورزش نوعی بازی است و کودکان بیش از هر چیزی می‌توانند از بازی‌ها اطلاعات کسب کنند و همزمان از آن لذت ببرند. اپلیکیشن تیله فرصتی را فراهم می‌کند تا بچه‌ها بتوانند بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی در خانه ورزش کنند و برای برگرداندن انرژی پس از ورزش طبق پیشنهادهای کارشناسی شده، از میانوعده‌های سالم استفاده کنند. میان‌وعده‌ای که هم ارزش غذایی بالایی داشته باشد و هم از مضرات تنقلات رایج به دور باشد. ما با انجمن بین‌المللی بازی و ورزش فعال کودکان (CAPS) در کشور سوییس در ارتباط هستیم و در برنامه‌های آموزشی آنها شرکت داشتیم و آنها هم برای همکاری ابراز تمایل کردند. این انجمن با هدف ارتقا فعالیت و ورزش کودکان شکل گرفته و تلاش دارد برنامه‌های جهانی در این حوزه داشته باشد.

 

 

این فعال فناور، با اشاره به چالشهای تولید اپلیکیشنهای مورد نیاز کودکان افزود: دلیل ورود ما به این حوزه ایون بود که در حوزه کودکان فعالیت های نرم افزاری کمی انجام شده است و همچنین از هوش مصنوعی در این حوزه کم استفاده شده یا بهتر است بگویم برای ورزش کودک استفاده نشده، و بعلاوه در جامعه کمبود ورزش کودک کاملا مشهود است. در حال حاضر برنامه‌های ورزشی اپلیکیشن تیله شامل یوگا و ورزش کاربردی در سطوح مختلف است. انتخاب این دو ورزش برای آموزش به کودکان در طی یک فرآیند علمی صورت گرفته است. از آنجا که ورزش‌های تخصصی برای کودکان در سنین پایین مضراتی دارد و می‌تواند باعث شود یک گروه از عضلات بیشتر از بقیه رشد کند و بخشی از آنها ضعیف باقی بماند، معمولا مربیان دوره‌دیده ورزش کودک توصیه می‌کنند ورزش‌هایی نظیر یوگا که همزمان برای کل بدن مفید است و مانع از آسیب‌های روحی و جسمی هم می‌شود بیشتر به کار رود.

 

 

وی همچنین گفت: آموزشهای موجود در سامانه تیله بر اساس تجربه و دانش مربیان و متخصص ساماندهی شده است. اپلیکیشن تیله طوری برنامه‌ریزی شده است که هنگام ثبت نام، سن و جنسیت و قد و وزن کودک را می‌خواهد، بنابراین شخصی که پروفایل کودک را تکمیل میکند می‌تواند با واردکردن اطلاعات درست مطمئن شود برنامه‌ها متناسب با شرایط کودک به او پیشنهاد شده است.
اپلیکیشن تیله هر ۱۴ روز یک بار از کودک آزمون آمادگی جسمانی می‌گیرد تا تغییرات بدنی او را طی برنامه ورزشی نشان دهد. این گزارش می‌تواند نشان دهد استقامت کودک چقدر است و در چه حوزههایی ضعف دارد