سلسله نشست‌های هم‌اندیشی تخصصی نخبگان دانشگاه، صنعت و حکمرانی در حوزه انرژی 16 تیر تا 13 مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این نشست‌ها با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از نهادهای بالادستی تصمیم‌ساز درنظر دارد راه‌کارهای بهبود نظام اقتصادی در حوزه انرژی و افزایش بهره‌وری و ارتقای کارایی در عرصه انرژی را در قالب "نشست‌های سه‌گانه هم‌اندیشی تخصصی نخبگان دانشگاه، صنعت و حکمرانی در حوزه انرژی" محقق کند.

این نشست‌ها با هدف ایجاد فضای تبادل‌نظر میان نخبگان و اساتید دانشگاهی، مدیران عالی بخش‌های دولتی و صنعتی و پژوهشگران حوزه انرژی برگزار می‌شود. در هرکدام از نشست‌ها، 15 ارائه تخصصی در قالب سخنرانی‌های کلیدی و میزگردهای خبرگانی با حضور صاحب‌نظران بخش‌های مختلف دانشگاهی، صنعتی و حکمرانی برنامه‌ریزی شده است.

 16 تیرماه نخستین نشست با عنوان «اثرهای متقابل بازار و امنیت انرژی بر یکدیگر و توسعه پایدار اجتماعی اقتصادی کشور»، 29 تیرماه نشست «بهینه‌سازی مصرف انرژی، حفاظت از محیط‌زیست و گرمایش جهانی» و 13 مردادماه نشست «صرفه‌جویی در مصرف انرژی و صیانت از منابع ملی» برگزار خواهد شد.

هم‌چنین، این ستاد اقدام به تهیه پرسشنامه هم‌اندیشی تخصصی کرده است تا از طریق آن نظرها و پیشنهادهای نخبگان و خبرگان را در حوزه‌های بهینه‎‎سازی و ارتقای بهره‌وری مصرف انرژی را نیز دریافت کند. در پایان برگزاری این نشست‌های تخصصی و ارزیابی پرسشنامه‌های تکمیل‌شده، بیانیه رویداد برای بهره‌برداری ارکان و نهادهای بالادستی و تصمیم‌گیر کشور منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر و حضور (مجازی) در این رویداد ملی حوزه انرژی به آدرس اینترنتی www.energy-water-event.ir  مراجعه کنند.