در معرفی برندگان جوایز فیلم و تلویزیون ایرلند «گرگ گردان‌ها» و «مردم عادی‌» برندگان بزرگ سال ۲۰۲۱ شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی انیمیشن «گرگ گردان‌ها» که نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده بود، در جوایز فیلم و تلویزیون ایرلند موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد.

این دومین باری است که یک فیلم انیمیشن توانسته برنده جایزه بهترین فیلم این فستیوال شود. نخستین فیلم «نغمه دریا» محصول استودیوی کارتون سالون در سال ۲۰۱۵ بود.

در این مراسم جاش برولین ستاره فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» جایزه بهترین فیلم را به برندگان اهدا کرد.

او گفت: داستان خودم با ایرلند اینطور آغاز شد که ۲۰ سال داشتم و در دوبلین بودم و بی‌هدف وارد سالن سینمایی شدم که فیلم «پای چپم» را پخش می‌کرد و از آنجا به عنوان مردی بیرون آمدم که تغییر کرده برود. در همان سفر با بقیه پولم «سه خواهر» را دیدم و دوباره عوض شدم. ایرلند اثر عظیمی روی من داشته بنابراین می‌خواستم به تمام نامزدها تبریک بگویم چون می‌دانم تبدیل کردن یک ایده به فیلم چقدر سخت است.

سریال «مردم عادی» بیشترین تعداد جوایز را در جشنواره امسال ایرلند به خود اختصاص داد و توانست ۹ جایزه از جمله بهترین سریال درام را از آن خود کند. پل مسکال جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول را گرفت و لنی آبراهامسون هم به عنوان بهترین کارگردان بخش درام شناخته شد. این سریال همچنین در بخش‌های بهترین بازیگران نقش مکمل بخش درام، بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه و صدا به موفقیت رسید.

در بخش فیلم نیز گابریل بایرن برای «مرگ آقای بانوان» بهترین بازیگر مرد نقش اصلی شد و نیکا مک‌گوگان برای «آتش وحشی» بهترین بازیگر زن شناخته شد.

کتی بریدی با فیلم «آتش وحشی» به عنوان بهترین کارگردان شناخته شد، کلر دون و مالکوم کمپبل با فیلم «خودش» موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه‌نویسی شدند و بری وارد و شارون هورگان بازیگران «قرار گذاشتن با امبر» برنده جوایز بهترین بازیگران مکمل مرد و زن شدند.

نیکولا کافلان بازیگر سریال «بریجرتون» توانست جایزه ستاره نوظهور این فستیوال را به خود اختصاص دهد.