معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز از مراحل ساخت کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز بازدید و بر تسریع ساخت و آماده سازی این مرکز تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این کارخانه که از سال گذشته در مرحله ساخت و آماده سازی قرار دارد، امروز میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و عزیزالله شهبازی استاندار البرز بود. کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در ۱۰ هکتار و ۵ فاز طی تفاهم نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری و استانداری کرج در محل سابق دانشکده آتش نشانی شهرداری این استان در حال ساخت است‌.
در این مرکز فضایی برای کار اشتراکی، آفیس شرکت‌ها و استقرار دفاتر کاری در نظر گرفته شده است و همه خدمات مورد نیاز شرکت ها در این کارخانه ارائه می‌شود. پیش‌بینی می‎‌شود با راه‌اندازی کامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق این استان، شاهد تقویت زیست‌بوم صنایع خلاق استان البرز باشیم.
 
با توجه به اینکه استان البرز در مسیر تردد ۱۴ استان قرار دارد، ۱۲۰ دانشجو، ۵۵ مرکز آموزشی، ۲۵۰ عضو هیات علمی و حدود ۲۵۰ شرکت فناور ثبت شده هم در این استان وجود دارد پیش بینی می‌شود کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز فرصت مناسبی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و تجاری سازی ایده های نوآورانه استان شود.