«خلاق شو» عنوان برنامه‌ای است که از رسانه ملی در حال پخش است. برنامه‌ای که شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری را معرفی می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این برنامه با همکاری و مشارکت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری روزهای زوج روی آنتن شبکه یک صدا و سیما می‌رود.

معرفی شرکت‌های خلاق در حوزه صنایع فرهنگی و نرم در این برنامه انجام می‌شود که ابزاری قدرتمند برای رونق اقتصاد خلاق و فناوری‌های نرم و تقویت انگیزه‌ها و توسعه بازار این شرکت‌ها است.

پخش برنامه «خلاق شو» از ابتدای تیرماه سال جاری اقدامی برای گسترش زیست بوم این شرکت‌ها و اقداماتی که در آن صورت می‌گیرد، است. این برنامه با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق و با همکاری گروه اقتصاد و دانش شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

برنامه‌ای که علاقمندان در آن دستاوردها و اخبار حوزه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی را تماشا می‌کنند و با دیدن آن با رویدادهای علمی و خلاقانه وتوانمندی شرکت‌ها نیز آشنا می‌شوند.

. این برنامه در 10 دقیقه با آیتم های طرح مسئله، خود تعریفی، تاریخچه و مصاحبه با مدیران عامل و گروه فنی شرکت های خلاق در حوزه های مختلف صنایع فرهنگی و نرم روز های زوج ساعت 9:30 پخش می‌شود و باز پخش آن در سایر شبکه ادامه خواهد داشت.

 همچنین بارگذاری در شبکه های اجتماعی و شبکه خلاق تی وی نیز اقدام دیگری است که باعث اطلاع رسانی بیشتر اقدامات فناورانه شرکت های خلاق در کشور می‌شود. استفاده از ظرفیت رسانه برای معرفی توانمندی‌های موجود در کشور هدف از این اقدام است تا در مسیر روشن آگاهی بخشی گام برداریم.

البته این ستاد اقدامات دیگری در راستای معرفی و ترویج کالای «ایران ساخت» انجام داده است. «نسیم دانش» برنامه‌ای پیش قدم در حمایت از تولیدکنندگان داخلی خلاق و دانش بنیان است. همچنین «بربنیان دانش» نیز برنامه‌ای دیگر، کار مشترک ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و شبکه خبر است که محصولات دانش‌بنیان وخلاق را معرفی و ترویج می‌کند. در این برنامه ها نیز محصولات ایران ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به صورت  رایگان در صدا و سیما معرفی می‌شود.