مراکز نوآوری صنایع دریایی مکران پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی و مهندسی مکانیک و انرژی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز نوآوری مکران با هدف تکمیل چرخه زنجیره ارزش در صنایع دریایی و ساحلی ایجاد شد تا از پتانسیل‌های بسیار زیاد در ایران که کشوری با سواحل گسترده است، استفاده شود.
با این اقدام مرکزی برای تبدیل ایده‌های نوآورانه صنایع دریایی به محصول و همچنین در حوزه مهندسی مکانیک ایجاد شد. 

مرکز نوآوری مکران چه می‌کند

در این شتابدهنده، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر روی استارتاپ ها و نخبگان فعال حوزه های شناوری، فراساحل، زیرسطحی، رباتیک دریایی و غیره انجام می‌شود.

مرکز نوآوری مکران یک شتابدهنده نوآوری و کارآفرینی تخصصی در حوزه صنایع دریایی است که به صاحبان ایده کمک می کند تا ایده و فکر خود را به کسب‌وکار بدل کنند.

این مرکز راه رسیدن محصولات به بازار، دریافت مشاوره‌های فنی، اتصال به شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران و رشد و توسعه آن را فراهم می‌کند.

مرکز نوآوری مهندسی مکانیک و انرژی افتتاح شد

همچنین در ادامه این مراسم مرکز نوآوری دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی نیز افتتاح شد.

در این مرکز محصولاتی چون آلیاژهای هوشمند نایتینول تولید شده از دو عنصر نیکل و تیتانیوم کاربردی در صنایع مختلف و سوند حالب جی جی و اندوبگ کاربردی آن در جراحی های لاپاروسکوپی در هنگام خارج کردن کیسه صفرا و کیست تخمدان تولید شده است.

از خطوط تولید تجهیزات صنعت حمل و نقل گاز بازدید شد

در ادامه نیز شرکت دانش بنیان توسعه اندیشان اطلس امروز میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شد.

شرکتی که در زمینه طراحی، تولید، تبدیل و تامین محصولات و تجهیزات صنعت حمل و نقل گاز در کشور فعالیت می کند.

این شرکت نخستین مجتمع فناوری NGV در کشور است و در زمینه تولید انواع مخازن تحت فشار توانمند است.

محصولات این شرکت شامل انواع مخازن CNG نوع یک و دو، در اندازه های مختلف، کیت های تبدیل دوگانه سوز کلیه تجهیزات تبدیل، تریلرهای حمل گاز و چایگاه گازرسانی به روش مادر و دختر و تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز می شود.

ظرفیت این شر‌کت تولید ۱۰۰ هزار مخزن در سال است و همه مخازن تحت فشار CNG و صنعتی، مخازن هوای فشرده و مخازن حمل گاز را تولید می کند. محصولات این شرکت نقشی تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی مصرف سوخت در کشور دارد.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری