با تلاش 315 شرکت دانش‌بنیان و خلاق خدمات آنلاین در همه حوزه‌های فناورانه رشد کرد و خدمات مبتنی بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات گسترش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با  حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات و خدمات ارائه شده توسط 315 شرکت دانش‌بنیان تجاری‎ سازی شد. محصولاتی که نقشی موثر در توسعه خدمات آنلاین دارد.

در حوزه توسعه خدمات آنلاین، تهران با 222 شرکت، خراسان رضوی 17 شرکت و اصفهان با 12 شرکت در رتبه اول تا سوم قرار دارند و سهم شرکت‌های خلاق در این حوزه بیشتر از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

سانا گستر سبز، فناوران خدمت محور صبا، راه سازان آینده اقتصاد، ایمن سفارش ابتکار، دیدنوین خدمت ماندگار، صنعت نو آوران سام آریا، رواق سپهر بیستون، گسترش و نوآوری تگین، پیشگامان توسعه فناوری هونام دراک پارس، رهنما فناوران شریف، هوشمند آرمان گستر آریا، ملکان اوان، توسعه تجارت الکترونیک گلستان و انفورماتیک گستر کوشای سبلان از جمله شرکت های فعال این حوزه هستند.

همچنین محصولاتی چون، پلتفرم یکپارچه عرضه و تقاضای کالا و خدمات لیان، خدمات چاپ اینترنتی، وب سایت، سامانه درخواست خدمات و نظافت هلپی،  بازار کار آنلاین پارسکدرز، مرجع فیلم و سینما، سرویس سفارش غذای آنلاین ریحون، پلتفرم فروش اینترنتی مدیسه، سامانه فروش بلیط و پیش بینی قیمت  رایتیک و غیره هم برخی از محصولاتی است که در این حوزه تولید شده است.

این محصولات به حوزه‌های خلاقی چون طراحی و تولید پلت فرم دیجیتال، نرم افزار، اپلیکیشن موبایل، وب سرویس و سخت افزار مرتبط است.