از ابتدای سال جاری 670 درخواست همکاری توسط متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور(connect.isti.ir ) مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با هدف جذب و ترغیب ایرانیان خارج از کشور به بازگشت و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت فناورانه کشور شکل گرفته است، نقش تعیین‌کننده‌ای در پیوند توانمندی آنها به نیازهای کشور دارد. از ابتدای شروع این برنامه تاکنون 10 هزار و 56 مورد درخواست همکاری ثبت شده است.

این همکاری‌ها حجم بالایی از ظرفیت‌های تخصصی را به داخل کشور منتقل می‌کند. این برنامه پل ارتباطی میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر جهان با بیش از 150 مرکز علمی داخلی است. با اجرایی شدن این برنامه مشکلات و چالش‌‌های پیش روی بازگشت متخصصان ایرانی به کشور تسهیل شده است.

اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در طی 5 سال متوالی منجر به همکاری متخصصان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور با بیش از 150 مرکز علمی و فناوری شامل برترین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب داخلی در کمترین زمان ممکن شده است.

همچنین در حال حاضر 125 پایگاه تخصصى همکار شامل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز نوآورى و پارک‌هاى فناورى برتر کشور برای تسهیل‌گر این کار هستند